Terpaksa menipu kerana sains

Well, aku ni tak tau la kalau aku je yang konfius. Maybe sebab dulu aku tadika pun tadika islah. Belajar pasal agama. Dah memang dalam kepala ni set kejadian manusia dari mana. Nabi Adam AS dari tanah. Dan hawa dari tulang rusuk kiri nasi Adam AS. Memang dah tau dari 5 tahun, cikgu cerita macam tu. Sekolah rendah pulak ustazah cerita benda sama. Tetiba masuk sekolah menengah..Cikgu sains cerita macam dalam gambar ni.

Terus aku kofius. Sumpah tak tipu. Bila masa pulak aku dah sama keturunan dengan binatang ni ken. Agak-agak la pun oiii... Tapi bila exam terpaksa jawab macam yang cikgu ajar. Me dont liokeee

Sejak tu aku tak gemar sangat sains. Banyak nau nipunya. Kalau betul la beruk tu boleh bertukar jadi manusia. Kenapa la beruk-beruk kat zoo tu tak bertukar pun. Kalau tak boleh jadikan anak angkat ke apa.

Okbye

Comments

Unknown said…
sains...dgr bole pcaya jgn..huhu...ade kbnrn d sbalik sains...tp bukan sume bnda...sbb tu kne pcaya pd ajrn Islam drpd sains ni
Unknown said…
sains...dgr bole pcaya jgn..huhu...ade kbnrn d sbalik sains...tp bukan sume bnda...sbb tu kne pcaya pd ajrn Islam drpd sains ni
Sepet said…
Mira Adzlia : Tu la kan. Dulu masa tak berapa boleh nak fikir, selalu konfius mana satu yang betul ni. hehe!
icee-yah said…
Tu mesti cikgu sains yang belajar falsafah sains.huhu....tertipu dgn dakyah barat. Kieorg pljr sains tp kna amik subject falsfh sains di upm sebab taknak bende mcmni berlaku.:-)

Kena compre dgn ilmu Dalam alquran :-)
Alan said…
berok kat zoo tu orang ler..dorang menyamar pakai maskot beruk :P