Berkabung

Kerana mood abang Qery i yang sangat down semalam. Jadi aku kena la layan dia baik-baik. Walaupun aku rasa malas nak keluar. haha! Semalam lepas dia habis kerja kat sekolah. Aku paksa dia datang rumah aku, ambik barang2 nak pos. Aku nak dia pos harini before 4 petang, jadi sempat la barang tu nak gerak semalam. Sapa tinggal dekat dapat la barang2 korang harini. Sapa jauh sikit harap dapat esok. harap gila sempat dapat before raya haji ni.

Aku paham la dia yang tersangat keletihan tu. Baik la berehat je kat rumah. Tetiba pukul 4 lebih dia kol aku.

Q : Kite kemurungannnn.....
S : Alorh siannya, balik ni tido la k. rehat.
Q : Kamu tak nak keluar ke hiburkan hati kita
S : Kamu rehatlah
Q : Teruknyaaaaa! Kita dah la sedih ni kamu tak nak teman kita.

i is gigit bibir. hahaha! Ek eleh..rehat la kat rumah tidur ke apa kan. Tapi terpaksa la bersetuju je. Sebab kesian pulak. murung sangat tu. 

Disebabkan semalam mood dia sedih. jadi kita berkabung. Pakai all black grey.

kepoyooan taham maximum snap gambar kat dapur. Dapur i ada almari baju okey. Dapur ko ada? haha! Dah terlebih almari rumah aku ni. Bilik mak dua almari baju. Mak aku ni baju diaaaaaa....baju orang pandai nak sedekah kan. baju dia simpan ber almari-almari. Amboi..haha! Tu baru almari, belum lagi rak rak baju. Haduila..pakainya yang tu jugak. *cea cakap orang*

Tunggu Qery, tengok dia pun pakai baju hitam. Muka tak leh bla langsung. tak sampai hati aku nak snap. Huhu! Mula-mula naik kereta. Aku tak tau dia nak gi mana. kereta ke arah tesco cheras tu. Pastu tetiba dia cakap

Q : Sedapnya KFC, hurmmm..lama tak makan KFC. haih..haihh....haihhh....

i kan boikot makan ayam. merungut lettew tak dapat makan KFC. haha! nasib la hai ko tengah sedih. Aku ikutkan je.

S : Ok jom makan KFC.

Terus otomatik dia u-turn ke taman dagang. Pantang dengar KFC. Situ je KFC sedap. hadapkan dia set snack plate dengan cheezy wedges tu. Terus muka senyum sikit-sikit. Aku ajak la dia gi beli kasut kerja. Tapi dah pukul 6 lebih. Jem tak hingat. Dia cakap esok je la beli. maksudnya harini la kan. Huhu! Aku ingat dia nak hantar aku balik lepas makan. Rupanya singgah Leisure Mall.

Jalan-jalan cari CD hantu kak limah, tetiba nampak cd khabi kushi. Ok setel beli terus. Kang terkenang-kenang aku jugak yang susah. Lalu kedai Nike. Aku ajak masuk.

S : Jom tengok kasut nak? Tak nak beli pun takpe, kita tengok-tengok je.
Q : *berdiri tegak keraskan badan tak nak masuk* Tak nak!
 S : Jom la. kalau ada suka beli, tak suka takpe la.
Q : Kita nak kasut kita balik..huk..huk..huk..

Serius okey dia ter huk huk huk. aku asik mata ke atas jeee bila dia huk huk huk tu. Anje hangat. Auwww!! Libas kang sia sia huk huk..

Sebelah Nike kedai Adidas.

S : Adidas? Nak?
Q : Kite tak minat Adidas la.
S : Oi sebelum ni pernah je beli kasut Adidas kan..
Q : Nak kasut yang kena curi tu.. huk huk huk

Stress. Stress. Stress.

Ok takpe kita naik tingkat atas. Kat tingkat atas ada satu lagi kedai kasut. Dekat dengan tiket wayang tu, sebelah kedai hello kitty tak silap aku. Boleh tak dia tutup, sedang renovation. Duh....itu je yang Qery nak masuk, tetiba ko boleh tutup. Rasa nak amukan. Kesian Qery i ni. kekeke!

Tapi tahap kemurungan dia dah berkurang sebab rupanya dua kasut kesayangan dia tak hilang. Kasut yang aku hadiakan dengan kasut yang dia beli kumpul duit kemain lagi. Aku malas nak upload balik. Ko tengok yang warna gold dengan warna biru kat entry bawah sikit.

Itula cerita semalam.

bye =)

Comments

Shahada Fauzi said…
anje betol qery kamu tu..hahaha..sabo je la..layankan je kemurungan die tu..lama-lama nnt oke la tu..kan kasut kesayangan die yg 2 ketul tu ade lagi..hehe.. :P

Kesian...layan je lah sekali sekala dia nak bermanja manja.