Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Oct 23, 2012

Makin ramai pencuri dalam Malaysia ni

Pagi tadi dapat kol dari Qery, pukul 6.40 *dia dah ontheway nak gi sekolah lettew*.

Q : Kamuuuuuuuuu....kasut kita kena curiiii *sambil buat-buat nangis*
S : Ha? Rumah masuk pencuri?

Terus aku tak mengantuk dah..cis! Iolls tido jam 4.30 okey malam tadi. Sepatutnya kena mengantuk lagi ni..hihi! *dasar*

Q : Bukannnnn...kasut kita kena curi. Kasut kat luar rumah kita.
S : Yeke?
Q : Kasut-kasut kita dalam rak. semua kasut sport kita, kasut kulit kita, kasut kerja kita.
S : Erm, takpe..nanti kita beli lain eh..

Aku kalau bab-bab pujuk ni tak pandai sangat lah..

Q : Taaaakkk Naaaaaaaakkkkk!! Nak kasut tu semua! Kasut sport kita..kamu hadiahkan..kasut kulit kita..kita takde kasut dah.. *sambil buat-buat nangis lagi*

Hehe! Lawok, aku gelak je. Nak kata apa kan. Kalau aku, memang terdiam kejap. Tapi fikir takde rezeki. Mungkin rezeki orang lain.

Tapi kalau sampai dah 16 pasang kasut, bebal jugak otak nak fikir. Kalau kasut murah-murah macam kasut aku satu doploh hengget mungkin la tak rasa apa kan. Ko bayangkanlah kasut sukan. Kasut sport. Sepasang dah rm200 lebih. Bukan sepasang. berbelas pasang. Kasut kulit Qery, kulit kan, atleast pat ratus lesap. Sedih..hahaha!

Qery aku rasa mau sebulan bermurung ni. haduilah..kena la beli sepasang dua kasut dia jugak. Lepas ni kompom simpan kasut dalam bilik. Kekeke!

Tapi entah la. Pencuri kan. Kau nasihat pun takde gunanya. Sebab hati sudah hitam. hehe! Redha je la ye.

Antara kasut-kasut yanng hilang ittew, ini aku tengok link kasut kat blog Qery, mana yang ada ni kot la yang hilang.


Kasut kerja, kekeke! Kesiannnn....kasut ni aku hadiahkan masa befday.


Kasut bola ni pun aku hadiahkan, dia baru pakai 2 3 kali sebab sayang. Awek bagi memang la sayang ken..kekeke!


Dia beli sendiri. 


Kasut yang dia paling sayang, Berapa lama dia kumpul duit nak beli kasut ni. Haha!


Kasut futsal beli sendiri


Pun sama kasut futsal beli sendiri


Aku hadiahkan.


Aku hadiahkan.

Itu je yang dia ada snap. gambar kasut lain, kasut kerja semua dia tak upload. Kesian betul kan. Laki kalau dah gila bola, beginilah. Lebih2 lagi Qery jenis keluar memang tak pakai sandal. Dia hanya pakai kasut. Itu yang frust menonggeng tu.

Takpe, kita kumpul balik pelan2 k =)

10 comments:

nalsweet said...

kasut kapel korang yg kaler merah tu pun lesap ke dik?hehehe
penyayangnye awak ni sepet..baru tang kasut je dah bape byk awak hadiahkan..belum tgok barang laen..sonok qery jadi pakwe sepet ye..takpela..setiap musibah mesti ada hikmahnye..sabor ye encik qery..
atleast awak x hilang awek yg comey lotey ini ;)

syamimihaziqah said...

MasyaAllah banyaknyaaaaa hilang!
Keji betul perangai pencuri tu #facepalm

Filla ~ Kasihs said...

omggg.. napa letak kasut kat luar umah? haishhhh... pasni bawak kasut tido sekali tau qery.. slimutkan sekali.. auwwwww mampos haku kena lempang.. hahah.. ok ok.. akak bersimpati.. nanti paw sepet ok?

sharifah rosidah said...

Kasut jangan letak luar rumah...kasut uncle dulu pun pernah hilang...selalu nya yang curi kasut adalah budak2 yang hisap dadah.... Kalau pencuri profesional lebih baik dia terus masuk merompak....lepas ni sila simpan dalam rumah ya Qery.

Erin-Ibu Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

alamak aii sayangnyaaaaaaaaaaaa...
tak tergamak nak beli balik satu persatu...
lawa2 plak tu kasutnya...
rak kasut mmg letak luar rumah eh?
(yelah kan nama pun kasut) takkan nak bubuh dlm rumah...
kalau dlm shoe rack tu mmg ok je if nak letak satu ruang kat dlm rumah kan....
sian Qery. Sila bertabah Qery oiii...

Cik Cyida said...

laa, mmg letak kat luar rumah ke.. sabar je laa ye..:D

mrs.ecam said...

alamakyaiii..ciannnyer pakwe ko sepet...ko nk pujuk die snang jek...blila kst yg br...hikss

eh tp siyes la lawo2nyer kst qery...untungla spe yg curik tu...eh...sori2...heeeeeee

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

qery dengan kite geng la...tak suka pakai sandal masa kuar...suka kai kasut jugak...mesti frust...kite simpan kasut dalam bilik.sebab duduk kat ostel...sayang kalau kena curik.

♥nurul♥ said...

kesiannya.kite pun pena jugak pncuri masuk nk curi kasut,tp nsib baik masa tu bru je kuar ruma pg2 sbb nk tggu bas nk g skola. pelik juga knp ad kasut ni kt belakang kete. agknya pncuri tu xsmpt nk curi kot. sbb perasan org dh kt dlm rumah dh bgn huhu

anyway,byk juga akk sepet hdiahkan.hehe bf kite pun pminat bola,fanatik gila. tp blom pna hadiahkan sbb student lg tk mmpu.hukhuk

::cik asha:: said...

kesiannya qery...kasut cantik2 pulak tu yg kene curik..kalau sepasang dua takpe jugak kan ni banyak pencuri tu rembat..tak agak2 pulak..