To my New Followers =)

Ewah cam entah pape je kan, hahaha! Macam ramai nau followers ko. Takde la ramai macam Hanis Zalikha atau Fatin Liyana hendaknya. Aku rasa memang Allah tak bagi aku popular sangat sebab kalau aku popular aku terlebih riak takbur semua kan. Jadi dia bagi aku hidup dalam kesederhanaan je. Tetiba sedar diri selalu takbur. Kuikuikui!

Aku tak tau mana korang dapat tau blog aku. Maybe la dah lama baca tapi baru nak follow. Atau google tutorial shawl pastu nampak blog aku. Sekali takde pun tutorial. Demm it! Haha! Sorry la kalau apa yang korang cari kat google tu, sekali masuk blog aku tak ada apa pun.

Aku punya blog ni dibina atas dasar suka hati aku nak tulis apa. Kadang-kadang emosi terlebih, gedik sangat, boring, entah apa-apa, menyampah. Semua ada la kan. Ye la nak suruh semua orang suka blog ko? Memang la tak mungkin. Ada orang yang serius 24jam tak suka blog aku. Sebab dia anggap blog aku macam kanak-kanak rebina. Baik minum air ribena hilang jugak haus. Baca blog aku tambah tension pulok.

Ada jugak orang yang komen aku *dulu la* supaya aku tulis benda-benda yang lebih info. Contoh setiap entry bermakna la. Orang baca pun akan whoaaaaaa whoaaaaaaa. Aku sentap jugak sebab mungkin dia baca blog aku nampak macam takde info langsung ken. nangis..haha! Eh ada la sikit......sikit je la. Aku tak suka nak beratkan kepala otak aku. Cukup la dulu aku dah pening-pening study, pening kat tempat kerja. Lepas tu kau nak aku update pasal info. Oih ini tak boleh jadi. Sapa-sapa yang nak tau info tu boleh la ke wikipedia. Sana banyak info. Huhu!

Mula-mula aku macam terfikir jugak, orang yang baru follow aku mesti rasa aku ni poyo sebab gedik getik semua la. Kalau yang follow lama tu memang tau la perangai aku ni memang mengada. Aku mengada kat blog je ye. Kalau depan-depan aku sangat prefesional bertatasusila pilihan mak mertua. Cuma depan pakwe terus gedik balik. Auw! I liokeeeee

Kat blog aku nampak seperti happy go lucky kan. Euw! Haha! Tapi takde la setiap masa aku happy, well human being, biasa la. Kadang-kadang sentap jugak, sampai hatiiiiiiiii cakap i camni... Tapi aku selalu sentap tak lama. 5 minit cukup. Lepas tu aku lupa. Aku tak amik hati. Dan selalu pun tak ambik kisah. Aku try untuk berfikiran positive. Sebab aku tak nak nampak tua dari usia. Huhu!

Kepada yang baru baca blog aku, sebenarnya ada je kat side bar tu. kalau korang nak baca la. Kalau tak berminat tak payah baca lah kan. Aku sampai sekarang pun tak tau kenapa korang baca blog aku. Maybe sebab korang baca blog Jemah dan Ceera jadi terpaksa jugak baca blog adik dia yang sewel ni. Hahaha! Hetchu!!!

Ada kawan-kawan yang baca blog aku ni. Maybe dorang rasa 'ko dah berubah la. dulu ko tak macam ni pun' Yeke?? Aku macam ni dengan orang yang rapat dengan aku je. Kalau kawan-kawan yang rapat dengan aku, baca blog dan dorang akan cakap 'perangai kau ni dari dulu gedik' Ha yang tu memang kawan rapat. Hahaha! Kenapa aku macam ni kat blog? Kenapa aku tak menjadi lebih sopan??

Kita ada pilihan sama ada nak jadi sopan. Sama ada nak cakap sopan-sopan seperti

'Saya rasa macam nak makan di gerai sebelah rumah, akan tetapi tiada teman'

Fioneeee, nak fikir ayat sopan pun ada tergagap nak tulis. Short terus kepala otak aku ni. Aku rasa aku memang slow kalau nak kena fikir ayat sopan. Tak reti.

Ada yang bila jumpa aku akan cakap macam ni 'eh sepet dalam blog macam ganas tapi kat luar lembut je'
Ouch! Malu i, hahaha! You know, i kan manja. Ko bayangkanlah perempuan manja yang kuat membebel. Kalau tak boleh bayangkan boleh request kat Qery. Aku pasti Qery boleh jelaskan dengan terperinci. Hahaha!

Itu sahaja perbincangan dengan semua new followers. Thanks sebab sudi follow i. Even i tak follow balik ke apa kan. Sebab ada jenis follower aku follow ko, ko kena follow aku balik. Begitu. Tapi tak ramai dah yang macam tu. Aku pun follow je blog orang, aku tak kisah kalau orang tu tak follow blog aku balik kan. Sebab kadang-kadang aku nak follow. Tapi google ni aku rasa problem la. Aku berapa kali dah try follow blog orang, contohnya Kak Filla la. Tapi tak boleh. Gewwwammmm betul. Before ni pun pernah nak follow. Tapi dia macam gilo. Kesudahannya apa pun tak boleh.

Apa-apa pun, TQ for reading, hehe!

Comments

cik lulu said…
sy ari tu google kpj selangor...da tu nmpk pic awk..huhu..terus suka bace...da lme pun bace..skang baru folow..suka bce blog adik beradik awk ni..hari2 view taw..hehe :p
Lelaki said…
i tak kisah pun ...hehe
Unknown said…
ramai tu follower sepet... 3k lebey tuuuu.. akak satus pon tak sampai.. haha
NAIM said…
blog akak ni happy sbb tu nak follow :)
zureen said…
apa yg penting..kita jadi diri sendiri... suka baca blog awak...
cikji said…
cikji dulu baca blog sepet dulu baru jmpa blog ceera n jemah.

suka baca blog sepet sbb bila baca je mesti rasa cam diri ni muda2 je,hihi.
dari dulu lagi jadi silent reader...

n xkisah pon sepet gedik ke tak...

sebab gedik2 tu la yg buat saya suka baca auwww...

p/s: tumpang gedik sekaki hakhak
dyna syamsuri said…
sepet,, aku baca blog ang setelah dperknlkan oleh 1 kawan masa kat uni. dia kata kelakar. masa kat uni dulu, selalu kiteorang bukak blog sepet then ramai2 baca depan 1 laptop. then ketawa terbahak2.

lg satu, aku suka sebab blog ko cepat update and blog ko cepat loading. maklumlah broadband aku lembab. tak tahula blog ko lebih cepat dr aku view blog lain. lg2 gambar. byk pulak bebel.

semoga lagi rajin update!
Sepet said…
cik lulu : Haha! Ada jugak orang nak google kpj selangor ye. Hikhik! Dulu setahun lebih kerja kat situ..

Lelaki Semalam : Yekeeee?? Hehe!

adriea : Akak sengaja low profile kannn sebenarnya..hikhik!

NUR AIN ILYANI MOHD ZIN : TQ Ain...!! Sayang awak la!!

zureen : Tu la, kadang2 teringin nak jadi garang..huhu!

cikji : dorang sangat otai, saya pun takuittttt nak tegur dorang tau..takut dorang tak layan..hikhik!
Sepet said…
GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : Kiranya terima saya seadanya la..Auw so sweet, huhu!

dyna syamsuri : Baca ramai-ramai dan ketawa beramai-ramai. Bunyi macam kejam. hahaha! Yeke aku nye laju eh?? Kadang-kadang aku sendiri bukak aku nye blog kat rumah lambat cam harem. Mungkin wireless aku lagi kritikal kot Huhu!
Chekgu Azrine said…
u sweet je sis..n akk suka bc ur blog sbb xstress..hlg sgla prob..haha
aku eyfaa said…
sy silent reader blog sepet... :)
N.N said…
mula-mula baca blog sis terus terpikat gitu.. dulu jdi silent reader je.. lelama suka terus follow..heheh siap letak kat my sidebar lagi.. kalau sis sepet update terus baca.. tapi kengkadang tak tahu nk komen ape..heheh tak pasal-pasal ter'terjah' blog Qery jugak..sbb cerita sis sepet ada kesinambungan dgn blog Qery kdg-kdg...hahhaha ^_^

Anyway keep blogging sis sbb u are so rock.. true colour habis la..suke sangat taw.. bahasa sis sempoi sgt... ^_^ i like
Chek Jasz said…
nape sy suke bce blog awk ekk???tbe2 aku blurrrr
jumpa blog sepet masa ari 1st bkerja..yelah da xde keje sgt time 2..abes post2 lame sy bace..kehkehkeh..last2 kantoi dgn bos beso..ape lg kena mrh r ngn bos 2..

*nway suka baca blog kamu sbb klako gilo..hilang stress :)
Sepet said…
Chekgu Azrine : Phew, nasib gilang stress, kalau makin stress serba salah saya kak. Haha!

aku eyfaa : Patut la takde bunyi..hehe!

~PILOT LOVER~ : TQ =) Habis semua dia explore. Tp mema gitu kan. Sis baca blog orang, baca-baca lepas tu tak tau komen. Huhu!

Chek Jasz : Hahaha! Terus blur..

Nur Syalillah Kamrudin : Alorh kesian kena marah dengan bos. Tak pasal-pasal je. Huhu!
ika sulaika said…
eqa jumpe blog akak kt sidebar kak Irene nadia.Mse tu gmbr akk posing mse bercuti kt mne tah.hong kong kot.Teros bukak..
eqa ske blog akk bb akak slalu update , blog ringan.x pyh nk tunggu lme2.Blog akak pun happy and kelakar je.Sbb tu ske!
Sepet said…
eqa : Oh masa gi hongkong tu yeah..ringan ke? Akak sendiri bercinta tunggun nak bukak blog sendiri. Haha!
RedRose said…
I was googling about Halal Food at HK Disneyland sbb last time pegi memang susah nak cari halal food. thx to ur blog. It's fun to read, so now I'm ur follower. he he he
Zai Zamree said…
mmg suka baca blog sepet
Intan suhaila said…
aku first time baca blog kau pun teru otomatik tersuka. mmg tak hingin pun nak suka baca blog gedik kau ni. tp, mmg best lah. aku mcm dh kenal kau lama pulak. tak jemu oiii.
Intan suhaila said…
ehhh, apa facebook kau.? nnti add aku. www.facebook.com/suhaila.intan tak pun twitter @suhaila_intan . tapi kan sepet. jujur lah. kau ni mmg gedik sikit. but. i loikeeee. best superb. kau mcm tgh borak dgn aku tau tak bila aku baca entry kau :)
Miss Lexus said…
aku suke bace blog kau nih.. hehe
Unknown said…
hi sepet,

akk da lama jd silent reader korang adek beradek..awk,ceeramoon,mak jemah..

jom exchangelink ngn akk :

http://vitaminandadankeluarga.blogspot.com/

tq sepet..
Unknown said…
member kita suggest blg ni. dye kata blog ni best terutama bila dye sebut pasal pkwe dy. EMgeeee~ memang best! kita gelak guling2 Mase bace. eyh! HAHAHA
Unknown said…
Bila baca blog bloger lain dok sebut pasal sepet..terus baca n menarik jugak...
So nak follow gaks la...
Salam perkenalan...
Unknown said…
salam..
Jalan2 terjumpa blog ni..
Singgah jap n g follow..
Nice blog simple n sejuk mata memandang.. hehehe...
Salam perkenalan
Norlin WA
hayatunfadzila said…
Aslkm..
akak google pasal lip tint lalu terjumpa blog ni..terus follow...
Salam perkenalan ye..=)
hayatunfadzila said…
Aslkm,

akak google pasal lip tint...lalu terjumpe blog ni...akak follow ye..
salam perkenalan. =)
Coolleen said…
suka sangat baca sebab akak kawan sekolah VP.. terus minat nak baca ceera n sepet ni.. sepet yg kiiut...
kak gojes said…
Oo..ni adik beradik ceera..ahkak selalu jga ke blog ceera.n baru tau pasal sepet..sam kenal
Anonymous said…
hai Puan Sepet.. serious suke tengok korang.. sweet!! anyway, please follow me back.. newbie.. tolong tunjuk ajar.. =)

http://iniblogdandelion.blogspot.com/
Anonymous said…
hai Puan Sepet, suke tengok korang.. sweet betul.. anyway, please follow me back.. newbie dalam dunia Blog.. =)

http://iniblogdandelion.blogspot.com/
Unknown said…
Hai Puan.. ni first time bace ur blog, and suka cara penulisan awak. anyway, follow me back ya. Kalau berminat nak tengok wallet and handbag pun leh follow.

http://yussbiz.blogspot.com