Tosei Milo Onne

Selalu korang dengar Roti Canai milo kan. So kali ni cuba lah order Tosei Milo pulak. Aku ni bukan penggemar tosei sebab ya ampun, masam gila ye, huhu! Tapi arwah bapak aku suka gila tosei, aku pun tak paham kenapa la suka makan masam2 ni, mungkin aku dah tua sikit baru suka kot. Huhu!

Aku tak sure la kalau korang first time dengar Tosei Milo. Tapi Qery dah order Tosei Milo ni dah lama jugak, rasanya since aku dah kawin dia selalu je order Tosei Milo. 

Tapi bukan semua mamak buat tosei milo ni, ada kedai mamak yang tak pernah buat, kitorang selalu pegi mamak kat area rumah ni, memang dia dah tau la sebab Qery selalu order. Kalau kitorang gi mamak tempat lain dorang buat muka pelik jugak, tapi dorang still buat. Huhu!

Dulu mamak area rumah aku ni, first time dengar tosei milo.

Qery : Tosei milo satu
Mamak : Itu macam mana buat?
Qery : Tabur milo saja la anne.
Mamak : Oo..Ok ok

Lepas dia hidang je, sibuk duduk tepi Qery tanya sedap tak, hahahaha! Opkos sedap. Aku pun menumpang sekaki. Sekarang ni kalau Qery order, aku suruh order dua sebab aku nak curi sikit-sikit.

Andak lepas dia dengar tosei milo, dia pun nak try kat Seremban, tapi mamak sana pun tak pernah dengar, hahaha!

A photo posted by Kak Jeng (@viruspadu) on


Kesian, huhu! Esoknya kitorang gi kedai mamak tempat selalu pegi tu. Order la tosei milo lagi.


Sekali mamak tu buat muka berlagak siap cakap, order la itu tosei  tissue milo, ada buat juga. 

Amboiii.. kemain lagi. Hahaha! Bangga la tu dah ada resepi baru. Nyampah kita. Takpe, nanti next time datang saya order ye anne. 

Korg yg belum cuba tu, cuba-cuba kan la.


Comments

Suri said…
Hahaha..giler kerek itu anne.nt nk try.rasa kt ipoh ni kompem blom ada ni.