Cuti-cuti Malaysia : Farm In The City

 Again, ni bukanlah pertama kali aku datang sini. So kejakunan tu terkawal sikit, haha! Cuma aku excited sebab bawak family mertua datang tengok haiwan-haiwan ni ha. Yela bukan senang nak tengok kura-kura siap boleh pegang bagi makan semua. Kat Zoo Negara pun takdok ye, ada panda je, itupun kena bayar harga lain dan mahal. tsktsk.

Mereka yang jakun ye, iolls rilex cool cool je tepi tu. Padaha masa first time datang tu jakun habis, hahaha!

Pastu cam, eh korang main lah. Kak Hana dah biasa sangat main dengan kura-kura ni. Amboi statement macam kerja kat situ hari-hari pegang kura-kura. Taknak kalah perangainya pun. Huhu!

Bukannya ada perasaan pun mamat ni. Malas nak layan agaknya, haha!

Yang ni aku jakun, landak besar gila menyorok dalam batang pokok ni. Masa aku datang dulu takde pun, tak tau la takde sebab dia bersiar-siar ke, atau dia tidur kat dalam pokok tu. Bapak mertua aku tunjuk, terkejut monkey kakton terus keluar handfon snap. Begitulah kalau tak boleh kawal kejakunan tu. 

Nenek basahkan kepala Qaiser risau cucunya panas, hihi! Pakngah bawak arnab suruh Qaiser pegang.

Ha, kat sini dorang dah ada sediakan tempat cuci tangan. Kalau korang rasa kotor nak cuci tangan lepas pegang haiwan2 ni, boleh la. Takyah kesat-kesat kat baju tau. 

Poyo gila Qery nak pakai cermin mata. Heeee nasib baik dah jadi laki aku. Tak boleh sound2 kang durhaka susah, so nangis dalam hati je, huhu!

Aku nak tolak stroller, dia pun sibuk nak tolak. Saja lettew nak peluk2, lalalalala~~

Adik Qery si Syah tu bulan 8 ni nak kawin, tak sabarnyaaaaa nak makan beradap.

Seronoknya haiwan ni dibelai-belai. 



Aku bajet kambing ni dah kenyang sebab orang datang je bagi makan.

Ecehhh kata tak jakun, hahaha! Sibuk jugak nak bagi makan. *mata ke atas*


Korang sila bawak anak-anak datang sini ye.




Ikan dia punyalah banyak. Kenapalah dorang tak bagi aku 10 ekor. Bukannya luak pun. Masak asam pedas sedapnyaaa.. telan-telan ailio.

Muka cuak sebab Qery suruh berdiri bawah binatang tu. Gila tak cuak, kalau dia terkam kepala i, senget benget tudung nanti tak gojes.


Dah habis pusing, lepak sini kejap.

Ada show apa entah, tengok sekejap.

Pastu habis.

Yeayyyyyyyy!! Habis jugak entry bercuti ni. Stress aku nak taip tau, dah tak ingat sangat sebab bulan 2 kejadiannya ni. Watever, tepuk tangan kuat-kuat untuk diri sendiri.

Comments