Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Jul 31, 2015

Esok Adik Ipar Nikah!!!

Akhirnya, kawin juga adik iparku itu, hahaha! Aku memang seronok bila dengar orang kahwin. Teringat dulu-dulu masa nak kawin, memang membara-bara perasaan. Tak sabar nak bina hidup sendiri, tak sabar  nak tau kesusahan kesenangan hidup berkeluarga.

2 bulan sebelum kahwin, aku dah start sewa rumah. Dalam masa 2 bulan tu jugak, aku n Qery beli semua perabut dalam rumah. almari, sofa, tv, mesin basuh, meja makan, kabinet barang-barang. So dah kawin senang je, masuk rumah terus susun siap-siap. 

Masa mula-mula pindah rumah, kitorang laki bini sama-sama kemas rumah, angkat almari tolak tepi, lap, vakum, susun stor. Hahaha! Seronok gila kot. Alhamdulillah, duit yang kami guna untuk kawin kedua-dua belah baik aku n Qery, untuk beli barang rumah, semua hasil dari bisnes online. Ha korang nak kawin tu silakan bisnes, *tetiba je kan aku ni, hahaha*

And ofcourse bila adik ipar nak kawin, aku excited gila. Tak sabar nak tengok dia pakai baju pengantin, makan beradab, dan yang paling penting, masa akad nikah. Hahaha! Aku yang berdebo sekarang ni. Lols

Persiapan untuk adik ipar aku kawin, aku tak banyak tolong sangat. Sebab dia kata semua ok je. Tinggal haritu kitorang ada tolong sikit-sikit untuk buat doorgift. Tapi sikit sangat pun aku tolong, kekeke!

Makin sunyi lah mak ayah mertua aku. Yelah, anaknya 3 orang je. Esok 2 orang dah kawin, sorang lagi tengah SPM. Nanti tahun depan mana la tahu ada rezeki sambung belajar, dah habis dah anak, hahaha! Tak ada la habis, ada je la 3 orang tu. Maksud aku, semua dah besar. 2 orang dah keluar rumah, sorang duduk asrama. Kesian betul.

Aku cakap dengan Qery, takpe lah. Ada rezeki kalau kita dapat duduk rumah besar, kita suruh la mak ayah duduk sekali. Senang dia nak tengok mak ayah dia. Tak ada la risau memanjang fikir sihat ke tak. Gitu.

Ha, adik ipar aku kawin dengan orang Klang. Kawan se UiTM katanya. Sebaya lah dengan dia. Eh, teringat aku. Kan adik ipar aku umur 28, tua setahun dari aku. Tapi kalau kira bulan, 5 bulan je beza dengan aku, hahaha! Masa buat doorgift tu, dia ada la ajak kengkawan dia buat sekali. Sekali kawan dia pun sibuk nak panggil aku Kak Hana. Excuse me, hahaha! Terus aku cakap, Hana Hana, takyah panggil kakak. Kekeke!

Aku ni ada perangai dari dulu, kalau lelaki aku tak suka ber-abang, ber-adik, ber-kakak bagai. Eiii tak suka. Kalau perempuan takpe aku tak kisah. Mungkin sebab dari dulu aku menyampah gila dengan senior nak jadi abang-abang angkat la, dengan junior nak ber-adik angkat la, please la, tepi sikit boleh? hahaha! 

Mungkin la nampak cam rude gila, orang nak panggil diri dorang abang sebab umur ke apa kan. Tapi setakat 2 3 tahun tu toksah la haih. Panggil je nama. Kalau tua 8 9 10 tahun ke atas baru aku ok nak panggil abang ke apa. Sebab tu aku tak pernah panggil Qery abang, haha! Walaupun Qery tua 4 tahun, aku panggil dia nama je. Pastu mula la Qery feeling sebaya aku. *mata ke atas*

Lepas tu Qery kan ramai adik angkat, bila dorang mesej panggil Abang Qery je aku rasa nak termuntah terus kat situ, hahaha! Dulu masa orang nak jadikan aku adik angkat, aku selalu lah bagi alasan 'taknak, saya dah ada 5 kakak, 3 abang. Cukup dah takyah nak tambah2 lagi'. Kekwat gila. Lempang diri sendiri.

Eh tetiba dah kemana-mana cerita aku ni, nak cerita pasal adik ipar nikah esok je. So malam ni kitorang akan tido hotel berdekatan. Sebab esok pagi nak nikah. Tengah hari sanding. Cheras nak ke Klang, kala bawak slow mau sejam jugak. Dan kalau jem mau lebih sejam jugak. Baik kita tido hotel sana je. 

Apalah perasaan adik ipar aku sekarang ni kan

Gambar curi dari blog kak Peej, kekeke! Tahun 2008, bulan 12, sewaktu kakak aku si Ceera tu kawin. Aku tak pakai tudung lagi so blurkan, Qery kiri sekali, dan yang tengah tu adik ipar, Syah.

Saja letak gambar lama, sebab masa ni Syah kurus. Kepada Syah, sila buat come back ye. Hahahaha!
Dan kepada Qery jugak, minggu depan kita diet sesama, sekian terima kasih.

No comments: