Cuti-Cuti Malaysia : Taman Rama-Rama

Lepas check out dari Philea, kitorang ke Taman Rama-Rama, belakang Philea je, nak jalan kaki pun boleh. Tapi sebab kitorang dah nak balik, dah kenapa pulak nak jalan kaki kan, naik je lah kereta tu walaupun beberapa tapak je pun.

Taman rama-rama ni dah banyak kali pegi jugak, tapi first time la pegi dengan family mertua. Dulu masa bercinta je pegi, hikhokhikhok. 

Burung ni kiranya penjaga pintu masuk la. Tapi garang kemain. Nak pegang ekor pun tak boleh. Macam la cantik sangat ekor dia tu. Uwek. Aku baru angkat tangan dia dah jeling. Tak suka tau burung ni, kekwat sangat. Huhu!

Aku tak tau la kenapa nama taman ni taman rama-rama, sebabnya banyak je haiwan lain dalam ni. 

Korang kalau ke Melaka wajib la singgah sini. Kat bandar hilir nun manjang jem kalau cuti-cuti ni. Sakit hati tengok, dah la kat KL jem, kat Melaka pun jem. Apakah sangat.

Budak peram telur dinasour.

Neneknya melayan je kerenah cucu. Hahaha!

Uolls, kalau jalan-jalan dengan mertua memang lah aku selalu lenggang kangkung. Sebab mak mertua suka dukung and main dengan Qaiser. Yela baru sorang cucunya boleh la melayan lagi. Nanti kalau dah 10 orang, patah pinggang la nak dukung, huhu!

Qaiser ni kan jenis takde perasaan tau. Aku rasa sebab dia kecik lagi kot. So dia tak tau. Tapi memang kalau gi rumah mak aku, mak mak sedara dah tahap buat muka beruk dah nak bagi Qaiser gelak, dia boleh buat tak tau je, hahahahaha!

Senyum lebar mak mertua, haha!

Adik ipar aku yang dua orang ni penggeli. Ko tengok masuk sini siap tutup kepala. Budak bandar sangat uolls. Lempang satu kali kang tau la, hahahaha!

Geram betul lah dengan rama-rama ni, melekat lah sampai bila2 pun tak apa. Huhu!

Muka tak ada perasaan lagi.

Ok kesian nenek dah penat. Huhu!

Aku punyalah beriya suruh Qaiser pegang.

Siap letak kat kaki dia lagi.

Ko tengok, tak ada perasaan. Huhu!

Ok nenek dukung balik, kekekeke!

Nak pegi tengok ular. Sekali baru ku tahu semua family Qery penggeli ular, dengan adik-adik, dengan bapaknya sekali ye, hahaha!

Ayah konon2 tengok dari jauh je, kalau hala ke dia melompat terus, haha!

Ni kalau bisa ni aku pun takut, huhu!

Tengoklah mereka. Tak macho langsung. huhu!


Qaiser pun pegang tau. Ha nenek pun tak takut pegang ular. Boleh geng dengan kita. 

Tak tau la ikan apa, muka dia pun tak pernah nampak. Lols


Dah habis jalan-jalan, ada pulak orang jual aiskirm, dah la semua orang nak makan aiskrim. Tapi aku tak suka sangat aiskrim, so tunggu lah kat tepi tepi.

Melepek tido kat bahu nenek.

Nyenyak. 


Makan aiskrim nak, pegang ular tak nak. Eh tetiba. huhu!

Sementara menunggu yang lain-lain habiskan aiskrim, jom la gedik-gedik kejap.



Siap love lagi, kompom adik ipar aku rasa nak muntah.

Elehhhh, nak muntah konon, entah2 lagi anje2 dengan awek sendiri. Auww. Hahaha!

Comments

LYSSA FAIZUREEN said…
waahh , macam best je rama-rama hinggap kat ktee .... :)