Raya Pertama Part 2 (Gambar family)

 Yang mana tak tau tu family aku besar, sebab aku ada 9 orang adik beradik. Jadi koraang mungkin akan terkonfius sikit la, sebenarnya korang takyah la over sangat nak kenal sorang-sorang sampai nak kena hafal muka semua ken, tapi saja la aku letak gmbar adik beradik yang bajet hot ni. Mula-mula sekali mak abah aku.

 Nyampah tau, aku punyela beli baju kurung mak warna biru, sekali dia pakai baju warna hijau ni, tahun lepas pun sama. Aku belikan dia baju raya putih, tapi time raya dia pakai baju lain. Fedap i, next year aku malas nak belikan lagi. Sukati la nak pakai baju apa, aku belikan baju omputih je. Amarah la kan...huhu! Abah pulak aku tak sure sama ada ateh belikan ke tak. Anak-anak lain aku tak sure dorang ingat ke tak nak belikan baju mak pak nye. Tak kisah la yang penting aku sentap mak tak pakai baju raya aku beli. Mencik!

 Family akak, mula-mula ingat nak beli baju raya pokodot jugak. Nasib tak beli kalau tak sama dengan family akak. Tapi cantik la kan.

 Family kaklang. Nasib baik montot ajai dengan ayin kecik, kalau tak kompom tak muat kerusi tu..huhu!

 Family kakcik. Aku rasa hadif (kanan) memang ada simptom tak reti duduk diam. Dalam gambar semua dia gerak2. Nasib nabil dah besar sikit.

 Family Ode, geram je tengok si mia tu.

 Family Jemah, anak dia nampak seperti behave, akan tetapi Allah saja yang tau..hahaha!

Family Ceera tak raya kat sini. Dia gi sabak bernam.

 Bujang tak laku.
tapi yang kanan sekali tu bulan 9 ni nak kawin dah. Lepas ni boleh berambus dari rumah. Yeahaaaaa!!!

Konklusi gambar family.



Gambar adik beradik tanpa Ceera.

 Gambar mak abah dengan menantu hantu

 Gambar anak buah, Ko tengok depan sekali tu hadif yang tak reti duduk diam tu. kecik dulu tak bedung kot. Kuikui!

 Ha yang ni baru nampak muka hadif. Huhu!

 the making of...

Inilah gambar family saya, Ceera tengok ni kompom sentap.  
Gambar abangdak macam takde kan? Sebab dia yang snap. Hehe!

Comments

Syamimi Saad said…
bestnya dapat berkumpul ramai-ramai.. =)
ceera said…
Malas nak layan. Menyampah...
Sian abah, mesti dia ingat anak dia lupa nak belikan dia baju. Atam dah bagi ayie duit dah. Nak kena ayie ni!

Mak pulak mungkin nak temankan abah...
Tapi mak kEnnn mmg degil sikit. Sbb tu anak anak dia pun degil, eh...
Lelaki said…
lagi ramai lagi best kan..
::cik asha:: said…
best nya berkumpul ramai2 mcm ni..lepas tu semua pakai kaler theme yg sama lagi la best..meriahhhh..
Unknown said…
bestnye...ad adik beradik yg ramai....
hamzah ian said…
amboi.. family the smurf!!
Irfa said…
BESTNYA ;)
jeles akak..sbb kami anak beranak susah nak ambik gambar family mcm ni
huhu..org ni ada,org ni pulak xde
nyampah
Intan said…
mcm jarang nampak k.cik..igt dia ipar awak sepet..hihi
Shahada Fauzi said…
bestnya family besar camni..meriah..