Raya Ke-3 Di Kampung (BBQ)

Sebenarnya aura malas sedang membelenggu diri. Dari tadi aku duduk depan laptop ni. Update lepas tu delete, update lepas tu delete. Apa nak jadi aku pun tak tau. Ikutkan malas nak update pasal raya lagi. Sebab mood raya tidak mali. Open house pun banyak tak pergi. Perasaan malas nak makan pun ada jugak ni.

Watever it is, kita update simple-simple je lah ye. Lagipunn si Ceera dah update habis aku rasa. Korang nak tengok detail sila ke blog dia je eh..

Hari ke 3 kitorang plan nak buat BBQ a.k.a sambut befday Opah yang ke-80. Opah sekarang duduk kerusi roda je. Sebab perutye besar. Hati dia kan rosak. Paling tak boleh bla rambut Opah aku style Boy Cut. Tanjat i..


Aku pelik la sebab dia tak pernah rambut pendek. Dan tak suka rambut pendek. Family aku ni adalah macam poyo sikit. Kiranya macam fikiran orang dolu-dolu termasuk la aku. Aku rasa perempuan lagi manis berambut panjang. Kalau rambur pendek pun manis jugak, tapi panjang lagi manis. Tak kire. Hahaha! Aku pun tanya la Opah aku kenapa rambut dia pendek.

Aku : Sapa potong rambut Opah
Opah : Deme la (Deme tu maksudnye Dorang)

Lepas tu aku buat muka buruk bahawasanya nak tunjuk kat Opah aku yang Opah rambut pendek tak cantik. Euw! Hahaha! Kong ajo cucunya...

Abang aku cakap 'Opah ni rambut pendek badan dah gemok' Lagi kong ajo... Lepas tu Opah aku cakap..

'Kamu tengok la nanti satu hari ada je orang datang minang Opah ni'

*pitam*

Ada hati lagi orang nak meminang diaaaa tuuuuuuu...Amboi...huhu!

Sebelum nak BBQ, marilah kita menyiang ikan dulu. Aku taka reti siang ikan, jadi aku basuh je. Aku dah tanya Qery awal-awal, dia kata dia pandai siang. Oh selamat haku. Hahaha!

 

Lepas tu terus gi dapur buat air asam bersama akak.


Jap yang ni tak comel, jap eh..




Comei tak tudung i. free uols..hahahaha!

Setelah basuh ikan. Inilaha hasilnya. Ikaa banyak gila..




Limau tu sebab tanam sendiri. Tu yang over gila letak kemain banyak. Abah la potong tu.


Gambar ayam tak amik, memang banyak sangat sampai kena bawak balik Ceras balik. Abah aku memang macam tu, dia kalau bab-bab nak bagi orang makan, memang tak pernah berkira. Beli banyak-banyak. Kadang2 aku marah sebab takut membazir
 


Ituje la BBQ nya, gambar makan-makan takde. Sebab semua layan makan je. Camera semua campak tepi. Takde la campak. Letak elok-elok kat tepi kaki. Mana tau boifren nak SMS. Ok tipu. Sepanjang balik kampung. Hanfon aku telah dipegang oleh Ceera sebab dia nak main game. Kang tak bagi cakap aku adik durhaka pulak. Nasib ada dua fon. Bercinta dengan Qery pakai fon satu lagi je. Sobssss *Ceera siap hafal password fon aku okey, betul betul perempuan dot dot dot* hahaha!

Comments

Lelaki said…
sikap org tua mmg begitu...
eda said…
wahhh petai bakar ..
ape rasa erk ..