Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Apr 4, 2013

Terjebak sangat

Sekarang ni kan, setiap kali aku masuk kereta. Qery mesti nak puji aku dulu tau. Ayat dia 'Makin cantik la kulit kamu*

Pfttttt

Tapi lepas dia puji, dia akan pandang tingkap buat-buat nak muntah. Walaupun begitu aku tetap suka. Tetap kembang2 hidung sambil belek muka kat cermin dalam kereta tu. Haha!

Sebab Qery jarang puji iolls..sob sob. Dia slalunya mengutuk aku je.


Dia kata aku makin putih, dia terus terjebak minum Aurawhite tu. Tapi hari-hari berjemur kat padang. Macam mana nak putih??

Qery kan makan Opti E Plus. Aku tak makan sebab aku memang jenis tak suka makan tablet/capsule/softgel. Tapi terjebak jugak aku dengan Opti E Plus bila Qery hari-hari cerita Opti E Plus ni bagus. Dia makan hari-hari, badan selalu lepas main bola mesti letih. Tapi sekarang ni walaupun letih tapi still ada tenaga and rasa kuat lagi.

Siap psycho aku..dia cakap aku tak paham perasaan tu. Orang yang makan je tau perasaan tenaga dia macam mana. 5 hari dia cerita.. hari ke 6, aku terus makan. haha! Kong ajo Qery ni.


Lepas tu ada yang berminat nak beli untuk parent, tapi nak tau lebih detail pasal Opti E Plus ni, sekali lagi aku nyatakan info *aku copy paste dari page Myracles Beauty =)

Sapa berminat je baca tau

Opti E Plus ACSe adalah gabungan lengkap Tocotrienol, Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E, dan Selenium yang bertindak bersama dengan Formula yang dipatenkan untuk “Sistem Penyerapan Bio-optima”. Gabungan ini, menjadikannya sebagai “Super Natural Antioxidant” yang terbaik Abad ini.
 
Opti E Plus merupakan Produk Terbaik yang dihasilkan oleh HOVID BHD yang berasaskan Tocotrienol ( Sejenis Vit E : 40-60 kali ganda lebih kuat daripada Vit E biasa iaitu Tocopherol).

Opti E Plus adalah gabungan lengkap TocotrienolVitamin AVitamin C, Vitamin S dan Selenium (A.C.E.S) yang bertindak bersama untuk menghalang proses pengoksidaan yang merosakkan sel-sel badan. Sistem penyerapan bio-optima (Bio-optimum Absorption System) yang terkandung dalam softgel membentuk satu sebatian setelah ia berinteraksi dengan asidhidroklorik di dalam perut. Ini bukan sekadar meningkatkan kadar penyerapan tocotrienol ke 200% hingga 300%, tetapi ia juga memastikan penyerapan yang lebih sempurna.

Kombinasi Tocotrienol dengan Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Selenium di dalam Opti E Plus menjadikan ia gabungan antioksida semulajadi yang amat kuat untuk melindungi dan melawan penyakit-penyakit kronik.

Kebaikan Tokotrienol (Vitamin E):
  • Merendahkan kadar kolesterol
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Mencegah penyakit Cardiovascular seperti Atherosclerosis dan angin ahmar
  • Sebagai antioksida yang kuat dan dari sumber semulajadi
  • Melindungi dan merawat urat saraf
  • Sebagai agen anti penuaan luaran dan dalaman.
  • Sebagai agen Anti Kanser.
  • Mengawal masalah rambut
  • Melindungi sel-sel kulit dan membaikpulih serta menghidupkan sel-sel mati.
  • Meningkatkan sistem imunisasi dan antibodi.
Kebaikan Vitamin A:
  • Melindungi dan menjaga kesihatan mata
  • Merendahkan risiko Karatak (penyakit mata)
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Melindungi sel-sel kulit dan anti penuaan
  • Beta-Carotene penting dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Anti kanser
Kebaikan Vitamin C:
  • Sebagai antioksidan bina collagen untuk melindungi kulit supaya lebih segar dan licin
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Pembentukan gigi, tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat
  • Mematikan radikal bebas merbahaya
  • Mencegah barah dan penyakit kronik yang lain
  • Elakkan dari sakit jantung dan beberapa jenis kanser
Kebaikan Selenium:
  • Sebagai Antioksida yang kuat
  • Terbukti sebagai satu agen untuk melawan kanser
  • Untuk melambatkan penyakit yang berpunca dari VIRUS malah melambatkan penularan penyakit HIV/AIDS
  • Meningkatkan bilangan dan kuantiti sperma
  • Membantu mengekalkan kesihatan rambut, kulit dan mata
  • Membantu dalam menjaga fungsi kelenjar Thyroid
  • Meniru/mimic fungsi Insulin dan menambahkan cecair Sinovial (Cecair dalam Sendi)
Keterangan Opti E Plus:
  • Kuantiti : 30 softgel
  • Cara pemakanan : 1 – 2 softgel sehari  (Bergantung kepada keperluan pengguna)
  • Penggunaan: seawal bayi berumur 2 tahun dan ke atas.
Soalan-soalan Yang Kerap Ditanya Mengenai Tokotrienol:
Q1: Apakah tokotrienol?
A: Tokotrienol adalah ahli yang terbaik dalam keluarga vitamin E. Keluarga vitamin E termasuk   lapan sebatian yang berbeza: alpha, beta, gamma dan delta tokotrienol, serta alpha, beta, gamma dan delta tokoferol.

Q2: Dari manakah kita boleh dapat tokotrienol?
A: Tokotrienol boleh dapat dalam banyak tumbuh-tumbuhan secara semula jadi. Kebanyakannya adalah didapati dalam minyak kelapa sawit yang diekstrak dari buah palma. Selain daripada itu, ia juga boleh didapati dalam sumber-sumber lain seperti sekam beras, benih gandum, oat dan barli.

Q3: Apakah faedah-faedah kesihatan yang dibukti oleh tokotrienol?
A: Faedah-faedah kesihatan yang terbukti dari kajian adalah:
- membalikkan penyumbatan salur darah, oleh yang demikian ia mengurangkan risiko lumpuh dan pengerasan salur nadi
- mengurangkan pengeluaran jumlah darah kolesterol
- lebih poten daripada tokoferol (40-60 kali lebih poten daripada alfa-tokoferol dalam pencegahan pemperoksidaan lemak)
- dapat mengawal pertambahan tekanan darah dan meningkatkan taraf jumlah antioksidan dalam plasma dan urat-urat darah
- melarang pengagregatan platelet
- lebih efisien dan cepat apabila melalui membran dwi-lapisan, oleh itu ia mudah diserapkan ke dalam badan
- efektif dalam pencegahan pengoksidaan protein dan pemperoksidaan lemak selepas latihan/aktiviti-aktiviti

Q4: Apakah dos harian disarankan untuk mereka yang tanpa sebarang penyakit-penyakit tetapi hendak menikmati faedah-faedah dan perlindungan dari vitamin E (fito-tokotrienol dari palma) yang istimewa ini?
A: Untuk mereka yang ingin mengekalkan kolesterol yang sihat, jantung dan keadaan kardiovaskular serta payu dara yang sihat, permufakatan antara saintis-saintis penyelidikan tokotrienol adalah 30-50mg/hari. Sebagaimanapun, tambahan diet komersial kini menawarkan tokotrienol sebagai tambahan harian sebanyak 20mg hingga 60mg untuk orang dewasa yang sihat.

Q5: Mengapa kita perlu mengambil tokotrienol? Saya sudah pun mengambil tokoferol vitamin E.
A: Kebanyakan tambahan vitamin E hanya mengandungi alfa-tokoferol manakala tokotrienol dari palma mengandungi tokotrienol, fitosterol (terbukti untuk menghalang penyerapan kolesterol), skualena (satu antioksidan yang kuat) dan karotenoid. Penyelidikan terbaru ini telah menunjukkan bahawa pengambilan kesemua fito-nutrien dalam satu kombinasi mungkin amat berkesan dalam penjagaan keseluruhan kesihatan.

Q6: Apakah yang saya boleh mengharapkan daripada mengambil tokotrienol secara tetap?
A: Kesan antioksidan dan tokotrienol hanya boleh ternyata dalam jangka masa panjang. Pengambilan tokotrienol setiap hari akan mengakibatkan pengurangan dalam paras kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit-penyakit kemerosotan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Q7: Bagaimanakah tokotrienol diserap oleh badan?
A: Tokotrienol adalah vitamin yang dapat larut lemak. Mereka diserapkan ke dalam badan dengan cara yang sama seperti lemak, dan vitamin-vitamin larut lemak (seperti vitamin A, D dan K) serta fitonutrien. Untuk mengemulsikan lemak dan vitamin-vitamin larut lemak, badan kita memerlukan jus pankreas dan hempedu yang mencukupi, barulah kita dapat penyerapan yang memuaskan. Bagaimanapun, dengan sistem penyampaian diri-mengemulsi dari Hovid (Sistem Bio-Optima), penyerapan dapat dimaksimumkan dengan mengambilnya dalam perut kosong.

Q8: Apakah manfaat-manfaat tokotrienol yang telah dibuktikan dalam pencegahan penuaan kulit dan kerosakan kulit oleh sinar ultra ungu kerana vitamin E digunakan secara meluas dalam kosmetik dan produk penjagaan peribadi?
A: Sebagai vitamin E yang poten, saintis-saintis penyelidikan telah mula menyelidiki faedah-faedah tambahan bagi tokotrienol berbanding dengan alfa-tokoferol dalam pencegahan penuaan kulit dan kerosakan kulit. Satu kajian dijalankan di Universiti California, Berkeley menunjukkan bahawa tokotrienol berkumpul utama di strata korneum yang berperanan sebagai pertahanan pada radikal bebas dihasilkan dalam pendedahan kepada ejen-ejen persekitaran seperti matahari sinar (UV), ozon, bahan kimia, dan sebagainya.
 
Q9: Adakah tokotrienol selamat?
A: Kajian-kajian toksikologi dan farmakologi menunjukkan bahawa pengambilan tambahan tokotrienol dari palma sehingga 2500mg setiap hari bagi setiap kilogram badan tidak akan menyebabkan apa-apa kesan sampingan yang penting. Tokotrienol adalah sebatian semula jadi terdapat dalam pelbagai makanan dan minyak seperti palma olein, minyak sekam beras, benih gandum, barli dan sebagainya. Mereka adalah vitamin E dan seseorang mungkin mengambil tokotrienol melalui makanan normal tanpa juga menyedarinya.

Q10: Bolehkah saya mendapat tokotrienol yang cukup daripda diet/ makanan saya yang normal?
A: Kebanyakan minyak dan makanan mengandungi tokoferol tetapi sebenarnya tidak mengandungi tokotrienol. Tokotrienol hanya wujud pada tahap yang sangat rendah di alam dengan konsentrasi tertinggi dalam minyak sawit. Sumber-sumber lain adalah seperti sekam beras, benih gandum, saw palmetto dan jenis-jenis kacang dan bijian yang tertentu. Disebabkan oleh tahap rendah mereka, ia adalah mustahil untuk mencapai jumlah tokotrienol yang dicadangkan dalam kajian-kajian yang mungkin membekalkan satu kesan bermanfaat daripada diet sahaja. Contohnya, seseorang terpaksa mengambil sebiji cawan minyak sawit setiap hari untuk mencapai tahap ini.

Q11: Bolehkah saya dapat tokotrienol dengan hanya menggunakan minyak sawit semasa memasak?
A: Palma olein telah ditapis (minyak masak palma) mengandungi tokotrienol serta tokoferol tetapi tahap-tahap itu adalah sangat rendah, kira-kira 0.08%. Dengan tujuan mendapat jumlah tocotrienols (50 mg - 100 mg setiap hari),
kajian perubatan mencadangkan mungkin mempunyai satu kesan bermanfaat, seseorang perlu mengambil lebih kurang 80g - 160g (kira-kira satu hingga dua cawan teh) palma olein setiap hari. Minyak masak lain seperti jagung, kacang soya dan bunga matahari sebenarnya tidak mengandungi tokotrienol.

Q12: Siapakah patut mengambil tokotrienol?
A: Setiap orang. Penyelidikan telah membuktikan bahawa tokotrienol boleh mengurangkan tahap kolesterol secara aktif , menghalang darah daripada pembekuan, mempunyai aktiviti-aktiviti anti-kanser dan sifat-sifat anti-tumor.
Sesiapa yang ingin menikmati satu antioksidan yang berkesan patut mengambil tokotrienol dan mula makan tambahan tokotrienol semasa kedewasaan muda dan meneruskannya sepanjang hidup.

Q13: Apakah yang saya perlu memerhatikan apabila membeli tokotrienol?
A: Mencari dan mendapatkan satu tokotrienol produk yang semula jadi dan diekstrak dari minyak kelapa sawit. Jika ia diproses secara minimum, ia harus juga mengandungi fito nutrien yang lain di mana mereka dijumpai secara semula jadi dalam minyak sawit, termasuk fitosterol, skualena dan campuran karotenoid.

Q14: Mengapakah tokotrienol adalah lebih mahal daripada tokoferol?
A: Dalam alam semula jadi, jumlah tokotrienol adalah pada tahap yang rendah (tahap bahagian per juta) di mana ia memerlukan satu jumlah bahan mentah yang sangat besar untuk mengekstrak 1kg tokotrienol. Di samping itu, proses untuk mengekstrakkan tokotrienol melalui penyulingan molekul adalah satu proses yang mahal berbanding dengan proses-proses penyulingan yang konvensi.

Gabungan lengkap Tocotrienol, Vitamin A, Vitamin C, Vitamin E dan Selenium (A.C.E.S) mampu mencegah, melawan dan mengatasi penyakit-penyakit berikut:
1)KADAR KOLESTROL TINGGI
2)KENCING MANIS
3)DARAH TINGGI
4)         STROK
5)         ARTRITIS
6)         RADANG KARDIOVASKULAR
7)         RADANG PARU-PARU
8)         RADANG HATI
9PARKINSON
10) ASMA   
11)ANGIN AHMAR
12)KANSER PROSTAT, KANSER PAYUDARA DAN LAIN2
13)SLE
14)EKZEMA
15)KATARAK
16)RENDAH BILANGAN SPERMA
17)KECEDERAAN OTAK
18)TIROID
19)MASALAH JANTUNG
20)TALASEMIA
21)HIV (AIDS)
22)EPILEPSI (SAWAN)
23)BUASIR
24)GOUT
25)BISUL
26)GASTRIK
27)ANGIN PASANG (HERNIA)
28)INSOMNIA (MASALAH TIDUR)
29)OBESITI
30)OSTEOPOROSIS
31)RADANG MEMBRAN (MENINGITIS)
32)STRESS
33)TIADA HAID (AMENOREA)
34)PSORIASIS (KULIT KERING BERTOMPOK MERAH)
35)BATU KARANG
36)KETUMBUHAN FIBROID
37)KEPUTIHAN (LEUKOREA)

LATAR BELAKANG PENGELUAR : HOVID BHD
  • Hovid Bhd merupakan pengeluar produk farmaseutikal tempatan.
  • Hovid Bhd merupakan Peneraju Utama dalam Penyelidikan tentang Tocotrienol di Peringkat Antarabangsa. 
  • Aktiviti Perniagaan berlandaskan Syariah. 
  • Mengeluarkan lebih daripada 400 Produk, Di eksport ke lebih daripada 50 Buah Negara selama lebih daripada 50 Tahun.
  • Hovid Berhad adalah syarikat yang pertama di dunia yang menghasilkan teknologi penyerapan bio optima.
  • Hovid Berhad adalah syarikat yang pertama di dunia yang membangunkan sistem pengekstrakkan Tocotrienol daripada kelapa sawit.







TANDA-TANDA AWAL KANSER

(1) Kanser pangkal rahim - sebarang lelehan atau pendarahan yg luarbiasa, sakit selepas bersenggama dan turun berat badan.
(2) Kanser payudara - bengkak atau gumpalan di buah dada, keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di buah dada.
(3) Kanser usus besar - perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan, sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.
(4) Kanser paru-paru - batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.
(5) Kanser perut - hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yg tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.
(6) Kanser limpa - sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.
(7) Kanser ovari - haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara menjadi lebih mendalam.
(8) Kanser otak - sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/ pitam, pelupa, perubahan personaliti.
(9) Kanser prostat - sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.
(10) Kanser darah (leukimia) - letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).
 (11) Kanser tekak - suara garau/ serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.

Amalkan pengambilan OPTI E Plus yang berterusan bagi mencegah sistem badan kita dari diserang oleh sel-sel kanser. Bertindaklah sebelum terlambat.

Insyaallah, akan ambil Opti E Plus ni sebagai supplement harian. =)


3 comments:

SyafiqahSabri said...

hye sepet..suka la bca ur blog..klo sempat sila singgah la blog saya..

http://cintakuilahi.blogspot.com/

tq..

NinaAz said...

Seramnya baca pasal penyakit2 tu. Nauzubillah. Huuuu

pAri-ParI tErbAng tiNgGi said...

:)