Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Nov 2, 2012

Akhirnyaaaaa...sampai jugak di rumah Ceera : Tajuk entry : Siapa Amir?

Kemain ko tajuknya...

Sampai rumah Ceera adalah jam 6.30. Phewwww... Membebel kat Qery sepanjang perjalanan. Nasib la labu. Masuk-masuk rumah Ceera, nampak pokok rambutan berbuah dengan lebat. Sedapppnyaaaaaa!!

Tapi aku kan allergy kat rambutan. Kerana rambutan ada bulu-bulu. Bibir aku adalah allergy bulu. Segala makanan yang berbulu seperti jagung mahupun rambutan, akan membuatkan bibir aku gatal. Rambutan tu dah kopik pun still gatal2. Jagung yang dah dileraikan *dileraikan??* atau nampak town dia 'sweet corn' tu takpe.

Masuk rumah terus cari Keisha, tapi Keisha tidur. Lalu beralih arah mencari Yunnan. Tengok Qery berpura-pura menjadi seorang yang penyayang. Duduk bersimpuh kalah anak dara. Haha!


Paling aku rasa nak lempang diri sendiri bila Qery....

Q : Amir....Amir...Amir.... *sambil pegang Yunnan
S: Sapa Amir?
Q : Eh nama dia bukan Amir eh?

KAHKAHKAHKAH! 

Bersepah-sepah air liur aku dengan Ceera gelakkan Qery. Sokatiiii je namakan anak orang Amir.

 Sabarlah Yunnan. Memang kadang2 orang akan panggil awak Amir. Hihihi!

 Yunnan tengah sedu masa ni. Bila Qery nak snap je dia sedu. Jadi gambar Yunnan mesti bergerak2. Mungkin sedu sebab tanjaaaat ada orang panggil dia Amir..hahaha!

 Badan Yunnan ni keras tau. Senang ko nak dukung. Tak payah tunggu 5 6 bulan. Bagus.

 Keisha terjaga sebab kitorang gelak kuat sangat kot. Sebenarnya kitorang nak buat muka comel dan ayu masa snap ni. Sekali Qery suruh buat muka buruk. Inilah hasilnya. Terima kasih kerana mengutuk di dalam hati. Huhu!

 Qery memang tak kisah pegang budak. Sebab mak dia memang jaga budak. So selalu dah pegang-pegang budak. Korang tak payah nak cakap 'amboiiiii dah nak jadi ayah ke?' geli aku mendengarnye..

Lepas tu aku main-main dengan Keisha. Aku suruh Qery tolong Ceera ambik buah rambutan kat luar. Gigih gila Ceera siap pakai galah. #Ohmysister

 Tapi Qery bukan tolong. Dia tolong ambik gambar je. Sungguh kong ajo. Hehe! 

 Banyakkaannn buahnyaaaaaa...TQ atam!! Misi kita berlima (Aku, Qery, Ceera, Keisha dan Yunnan (yang rahsia sangat tu aku ku simpan kerana sebijik rambutan. Huhu!

Kejap je rumah ceera sebab dah magrib. Tata Yunnan tata Keisha. Keisha terus nangis sebab dapat main kejap je. Olololooo...

Yunnan a.k.a Amir. *mata ke atas*

Moral of the story, sebelum timang anak orang, pastikan tau namanya dulu. Kalau anak tak sentap, berkemungkinan besar makpaknya akan sentap. Haha!

Bersambunggggg.....

13 comments:

NenetPenne (NP) said...

kelakar... cemana pulak Qery tu boleh panggil yunnan tu amir?

allergy bulu eh? mmmm...make sure qery cukur misai dia eh... *larikkk...*

Sue Echan said...

sedapnye buah rambutan...yumm..yum...

Tentang Kita said...

qery wat lawak la pulak...sesuka hati ubah2 nama anak org

! nurul ! said...

kahkahkahkah mmg lwok eh qery tu..comelnyeeelah sepet ni..huhuhuh jeles T.T

cikji said...

amir tuh lakinya ain dlm cite #julia kat tv3 ptg2 tuh.kuikui

eh,ceera xpnh gtau umh dia byk rmbutan,tkut readers mintak letteww.yummy yummy

Tracey said...

Hamboiii...anak pertama nanti boleh letak nama amirr. ahaha XD

Filla ~ Kasihs said...

1. kalau ko dah kawin.. tetiba bibir gatal-gatal.. i know what u did last summer.. muahahahah..

2. qery ni sukati main belasah je kang?

3. oiiii ahkak mengidam rambutan rumah ceera nie.. amikkan 5-6 bijik.. teringinnnnn!!!

sharifah rosidah said...

Adoi ketawa terbahak bahak aunty, Qery ni mungkin dia nak namakan anak dia Amir kut...dia saje je sebut depan awak......makna nya ingat tu nama anak kita nanti AMIR tau anje...ahahahaha.

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

haahahah aduiyai,,amir pon jd ek

Shahada Fauzi said...

hahahahahaha..lawak je..haduiii..konfiden je si Qery kamu tuh..:P

sepet a.k.a zack_u said...

NenetPenne (NP): ha tu la, tiba2 panggil Amir, apakah sungguh. Qery takde misai. Jangan risau..wakakakaka!

Sue Echan : Sedap la kot. Saya tak makan pun. Hehe! Tapi Qery kata sedap. Ranummmm

Tentang Kita : Tu la pasal. Tak agak2 nak buat lawak. hehe!

! nurul ! : Dia boring la tu, sebab tu buat lawak tah pape. hehe! Ait napa jeles pulak. Tu edit la. hehe!

cikji : Tak sangka Qery layan akasia kan. haha! Haah lebat sangat buahnyaaa..

sepet a.k.a zack_u said...

Filla ~ Kasihs : Kak Fillaaaaaaaaaaaaa!!! Hahaha! Saya kalau gatal mulut lepas kawin diam-diam je tak cite kat orang, muahaha! adoyaiii..qery memang suka macam tu, main hentam je. malu saya sebagai ahli keluarga. huhu! Ok nanti saya bagi sebijik. =P

Tracey : Tu la, mungkin dia teringin la tu..keke!

sharifah rosidah : Aunty jangan nak anje anje tauuu..hahaha! Adoila..lawak betul.

NORSHAHFEZA HAMSAN : Tu la, mana datang amir la..

Shahada Fauzi : Tau takpe, dah la masa timang tu sebut nama amir macam tak bersalah langsung...huhu!

Miza Yusof said...

main redah je si qery ni panggil yunnan, amir kan ? hehe
tapi sekali tengok si qery macam fizo omar pun ada jugak. sekali imbas ler. hikhik :D