Hampir tengok CD Korea

Sikittttttttt je lagi aku nak pegi ambik cd korea sebab bengang dengan line internet ni. Memang tersangatlaaaaaaah menguji kesabaran aku. Aku ni kalau dah start tengok tu tak boleh stop. Dulu masa bujang perangai tak boleh bla, sanggup tak tidur malam semata2 nak habiskan 1 drama. Dah kawin jangan dibuat ye. Banyak drama tercetus nanti. Kekekeke!

Internet ni suka-suka je nak slow tau. Slow la time aku tengah tidur ke, time aku tengah makan ke, tengah sidai baju ke, susun kasut ke, ketip kuku ke. Iniiiii tidok, boleh pulak dia nak slow time aku tengah rajin meluap-luap. *meluaplahsangat*. Okay memang sesuatu sangat kan kalau rajin. Tapi terimalah kenyataan itu dengan rela terpaksa. (*_*)

Dah la aku tengah stress dengan handfon yang tetiba dah jadi lembap. Balik dari Jakarta haritu penyakit lembap dia dah sampai. Takyah la sampai fon pun nak ikut perangai tuan kan. Penyakit keturunan katanya, kekeke! Please la pun, baru pakai setahun setengah je. Aku install yang cache tu macam sama je lembap dia. Bengang kembang kempis hidung ni.

Nak beli fon baru, sayang pulak sebab fon tu cantik lagi. Tak ada satu calar pun. Plus dalam tu banyak information pasal customer. Tetiba nak slow, nyampah sangat. Dah la internet slow, tuan ko pun slow. Slow tahap gaban hidup aku sekarang ni. Nak tukar iPhone, macam kecik pulak size nya. Dah biasa pakai fon pemandangan luas, sekali kalau tukar kecik sikit, rasa tak best. Tapi orang kata iPhone bagus. We will see macam mana. Atau kita tukar ke Note 3 je. Konfius betul.

Semalam banyak nau benda nak dibuat, sampai pening tak tau nak buat yang mana satu dulu. Kat instagram aku ada bagitau aku mencari-cari penjual online yang mana ada menjual baju muslimah, tapi tak ada masa nak pos setiap hari, tak ada masa sebab kerja part time, meh aku tolong jualkan. Tapi ciri-ciri baju tu mestilah memenuhi piawaian aku. Contoh dalam store korang ada 10 design, mungkin aku akan ambil beberapa design je. Sapa-sapa yang ada baju muslimah, boleh la wasap aku terus ye. Sesungguhnya email aku tak keluar notification. Tak tau kenapa. So dengan itu memang aku jarang tengok email.

Jadi untuk lebih pantas, boleh wasap terus. Kalau aku tak reply, wasap lagi sekali sampai aku reply. Pepaham la makcik ni kadang2 baca wasap masa tengah makan. Lepas tu lupa nak reply balik. Sekarang pulak fon lembap, aku tekan tu bercinta dia nak bukak. Last2 aku restart fon. Pastu lupa lagi. Buat masa ni aku focus kat baju muslimah dulu, tapi kalau korang ada macam shawl ke, accessories lain, boleh wasap jugak, mana tau aku berkenan. Berkerjasamalah kita bersama2. Hihi!

Aku belum sign in lagi Ig sepetshop. Sebab bila sign in nanti, sebelum upload gambar, aku terus nak cari pemenang bertuah. Dan tersangat terkejut tengok2 dah over 500 orang follow. Terharunyaaaaaaaaaaa.. TQ sangat-sangat sebab selalu sokong aku yang mengada2 ni. Hihi! Walaupun gambar belum letak lagi, korang merelakan diri follow dulu. Tak terbalas budi baik korang tu. Doa saja ku kirimkan ye semoga korang semua diberkati, dimurahkan rezeki, didekatkan dengan perkara2 baik, dijauhkan dari perkara2 buruk. Aminnnnnn


So if any of you atau kawan2 peniaga online tapi bizi, boleh la kenal kenalkan dengan aku. Insyaallah by next week dah boleh beroperasi Ig sepetshop tu.

Ok lah, nanti berbicara lagi ya. Nak sambung tidur buat kerja. Byeeee

*****************************************************************

Oleh kerana harini tak ada kisah teladan, ini pun boleh untuk ingat mengingati sesama kite

Muslim Adalah Bersaudara

Daripada Abdullah bin Umar r.a, Nabi SAW bersabda yang bermaksud

"Seorang Muslim adalah bersaudara kepada seorang Muslim yang lain, ia tidak menzalimi dan tidak menghinanya."

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

*tidak  menyakiti, membenci, menuduh sesama kita dengan perbuatan yang tidak sepatutnya*

Comments

ella suheyla said…
Kak sepet, sy pun dah follow ig tp masa tu masi x ramai. Cecepat la up gambar plish plish plish.

-ella suheyla-