Perihal Dress Dinner

Harini kelam kabut semua nak mencari dress aku. Hahaha! Aku kan cam lambat sikit action. Nak cantik tapi malas nak cari baju cantik. Acane tu....

Lina la telefon sana sini nak mencari baju aku. Adik beradik aku merangkap stokis-stokis dah sibuk gak hari-hari duk send gambar dress. Ada tu jual kat Zalora ke apa harga sampai 3riban. Maigod mahalnye, belum mampu lagi lah nak baju sampai 3ribu tu uolls, hahaha!

Rasa rugi sebab pakainya malam tu je kan. Nanti kang ada yang keji iolls kata baju mahal-mahal boleh masuk syurga ke apa kan. OMG lawak hambar sangat tu.

So dalam wasap selalunya aku baca je dorang borak nak pakai baju apa, tanya pendapat baju ni cantik ke tak baju tu ok ke tak. Pastu Ceera kata kalau tetiba aku pakai baju kurung dia akan caruts aku, hahaha!

Takutnyaaa kalau kena caruts dengan adik beradik ni. Dia punya laser tu di tahap Diva AA kata ko, haha! Seram sangat takut nak scroll ke bawah. Huhu!

Aku memang nak pakai dress lah , mesti la nak nampak lain dari yang lain sikit. Walaupun kalau pakai dress pun muka aku cenggitu gak lah tak bertukar apa pun.

Pastu dah kena work out ni *berangandulu*. Nak kena beli korset supaya nampak kurus. Hahaha! Kalau nampak perut takde gelebeh-gelebeh tu mohon la jangan tanya tips kurus ke apa ye. Serba salah aku dibuatnya. Huhu! Takkan la nak cakap pakai korset depan-depan. Iolls pun nak feeling kurus dari lahir. Korang-korang je tau takpe lah. Hahaha!

Adududu, malam semalam kot aku tengok gak baju-baju dress kat zalora instagram semua. Usha la designer yang mahal-mahal ni takmo la sebut nama. Tengok baju dia cantik la gak, tapi 9 of 10 tu cam pelik benor lah. Tak sesuai la muslimah nak pakai pun. Actually banyak cantik-cantik tapi yang kena tema tak banyak.

Ingat nak suruh dorang design pun dah lambat kot. Pastu mesti lah mahal sebab macam nak rushing buat. Pastu kau bukan lah adik dia mahupun saudara bau-bau bacang kan. Kau hanyalah insan terpinggir githuuu. Jadi ofkos lah harga pun tak berapa nak kasih sayang kan. Huhu!

Pening lahhhh camni. Susah nak berfikir. Rasa selagi dress ni tak setel nak makan pun tak lalu. Ok tu tipu. Hahaha!

Cerita pasal makan ni, aku hari-hari timbang kat dalam opis. Bukan hari-hari, aku rasa setiap jam kot. Pagi-pagi sampai masuk bilik timbang dulu. Macam semalam berat aku 48.8kg, pastu aku cakap la dengan Lina and Fieya, harini makan kat opis boleh naik sekilo je. Pastu tak boleh makan dah. Lepas makan sapu XXS losyen and tunggu beron dulu baru makan.

So dah nak balik tu timbang tengok 49.8kg. OMG tepat tepat uolls. Bangga jap naik sekilo. Hahaha! Camtu lah setiap hari rutin aku, tiap kali makan minum kencing terus timbang. Teruk nau obses dia dengan berat badan. Hahaha! Aku bukan jenis berat otot tau. Aku jenis berat lemak-lemak gelebeh ni ha. So kalau badan naik sekilo pun memang nampak la gelebeh dia kat perut tu.

Haih aku kalau cerita pasal berat badan ni pun boleh menjadikan stress selama seminggu. Baik aku buat kerja jap. Nanti sambung bebel.

Comments