Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Oct 29, 2013

Sabtu yang kelam kelibut. Hihi!

Hari Sabtu, lepas Subuh aku bangun pukul berapa cer teka. Pukul 12 tengah hari okeyh. Hahaha! Sebabnya lepas subuh tu baru tidur. Mak aku kalau tau aku buat kerja waktu malam, mesti dia risau. Yela tak baguslah dah ada suami, tapi still buat kerja malam. Aku terpaksa. Kalau tak buat. Esoknya memang tak sempat siap. Qery pun lately ni banyak kerja.hari-hari tidur pukul 4 pagi. Asgnmnt UPM, dengan kerja kat sekolah. Paper budak nak tanda. Nak key in data kat SAPS. Kesian aku tengok. Ada yang aku boleh tolong aku tolong. Sebab Qery pun banyaaaak tolong aku.

Terjaga pukul 12 tengah hari. Terus teringat pukul 3 pagi semalam ada basuh baju. Ish..nasib la baju wangi lagi. Terus sidai  semua. Sambil tu sambung ambik order, buat iklan. Oh iklan bulan November aku belum start ambil ye. Bagi aku clear kan dulu iklan FOC hujung entry ni. Baru aku amik iklan berbayar. Gitu..

Dalam pukul 4 macam tu lah kalau tak silap, baru Qery balik. Apa lagi kelam kabut la aku suruh dia siap, sebab nak pegi melawat abah. Mandi siap-siap. 

 sempat ootd

Qery dengan aku Sabtu tu sampai tak makan la sehari bekejar ke sana ke sini. Sampai spital hampir pukul 5 macam tu. 

Sampai-sampai sana terus lap-lap badan abah. Katanya belum mandi lagi. Nak mandi susah. Aku lap la muka, kepala, belakang badan, perut, tangan, kaki. Alangkah bagusnya kalau aku boleh masuk bilik air lelaki tu, boleh mandikan abah. Senang sikit. Tapi apakan daya. Hihi!

Lepak borak borak dengan abah sampai pukul 6.30. Sebenarnya aku rushing nak balik rumah, sebab dah janji dengan parent Qery nak ajak makan kat rumah. Lagipun mak Qery baru balik dari Melaka, nak masak tu tak sempat la, memang mengharapkan nak makan rumah iolls. Mula-mula memang bajet nak masak sendiri. Tapi tengok la pukul 6.30 baru keluar hospital. Hadap jem lagi. Pukul 8 mak mertua sampai. Memang tak sempat nak masak.

Aku masa tu nak balik pukul 6 sebenarnya, sebab nak masak kan, tp adik beradik suruh tunggu lama sikit. Pfttt. Aku dah pandang Qery, Qery dah pandang aku, pastu dua-dua pandang abah..hihi! Alahaii.. takpela.. kite tunggu sampai 6.30. Nasib Ayie dah otw datang, takdela risau nak tinggalkan abah sorang-sorang. Memang lepas tu Qery pecut la. Nak masak memang tak sempat. Bungkus makanan kat Asam Pedas Linda Onn. Beli asam pedas, siput sedut masak lemak. Sayur rasanya sempat masak. Lepas tu pukul 7.30 setel. Pecut balik rumah.. Memang pecut je la Sabtu tu. 

Sampai rumah, aku terus masak nasi. Berdoa sempat masak la nasi. Lepas tu terus buat telur dadar. Masak sayur campur. Qery hidang lauk dengan buat air. Tengah tumis sayur, parent Qery dah sampai. Phewwww... Terus iolls gaul sayur macam2 skill. Haha! *tipu sangat*

Tapi aku mengaku la lauk asam pedas tu bukan aku masak. Haha! Kang terkejut mak mertua aku. Aku cerita tak sempat masak, baru lepas tengok abah kat spital. Terus family mertua kata nak melawat esoknye. Qery makan malam tu kemain banyak. Siap tambah nasi. 1 hari tak makan. Haha! Aku kalau perut masuk angin, memang aku tak selera sangat dah. tapi still makan la. Pukul 10 macam tu dorang balik. Aku kemas-kemas apa yang patut. Terus baring sambil tengok Running Man. Hihi! Pastu dah bergaduh dengan Qery, dia nak tengok bola.

Dan semestinya dia menang. 

tsk tsk tsk!

************************************************

 Shawl yang aku pakai ni dari
Facebook : AuraTudung
Email : auratudung@gmail.com
Wasap : 0172088205

Nak tengok nanti singgah ke Aura Tudung tau. =)

2 comments:

FiQa said...

Kak sepet anak dan isteri yang solehah dunia akhirat, insha'allah... :)

Nurashikin zainal abidin said...

Bagus sgt both of you mmg cooperative..helping each other. Kitorg x dapat wat cenggitu..satu Medical field..satu lagi askar yg zanag (ganaz). Masing2 pon x suka diganggu bile buat kerja masing2...