Kepada sesiapa yang tengah ON Acai Beri

Sebelum apa-apa terjadi, aku tak jual Acai Beri, terima kasih. hehe! Dapat info ni dari facebook la mana lagi.



Mungkin ada di kalangan korang yang tertanya-tanya, apakah bahayanya kalau ada sibutramine itu. Ok takde la bahaya sangat, cuma boleh dapat serangan jantung dengan stroke je. Boleh? Haha! Fucntion siutramine ni adalah ekceli anti obesiti. Well selalunya digunakan untuk sapa-sapa yang terlebih gemok. Dan ubat yang ada sibutramine ni hanya doktor saja yang boleh prescribe ye. 

Pernah dulu reductil. Ubat kurus yang mengandungi sibutramine. Berapa lama kat pasaran. Memang berkesan. Tapi tak silap aku 3 tahun lepas, di tarik balik sebab risiko ini lah. Ada patient yang on reductil mati kena strok dan serangan jantung. Semua stok reductil (masa tu popular) kena pulang balik kat kilang. Keke! Tapi kalau korang rasa tak kisah sangat tentang risiko tu. Teruskan makan.*perli tauuu*
 

Jadi, ada beberapa produk acai beri yang mengandungi sibutramine. Sila alert sikit yeah. Iolls tak kisah korang nak kurus. Tak kisah pun korang nak makan acai beri ni. Tapi uolls sayangilah diri sendiri. Kalau bukan anda, siapa lagi. Ewah. Kbye

Comments

ohhh really?? thank sharing sepet since you have background studies in pharmacy. baru ingat nak try aritu :) xpa, lebih sayang diri sendiri!!
saidahayat said…
Hai sepet..Since awk dulu pharmacist kan, nak tanya kalau pil Zenoctil tu cane plak eh? selamat x?
Sepet said…
Saidahayat : Saya bukan pharmacist. hehe! Saya assistant je, zenoctil tu dia akan keluarkan minyak dalam badan kita melalui air kencing, dia akan keluar ala-ala keputihan tu. So, kena lapik sentiasa la. Tapi yang tak berapa bagusnya, dalam badan kita ni ada minyak yang bagus, ada yang tak bagus, dia akan keluarkan semua minyak, tak kira la minyak tu bagus ke tak. Gitu. Setakat ni okey tak ada apa-apa komplain dari patient, cuma ada yang tak tahan sebab minyak. Bayangkan minyak keluar kat kita punya ehem2..hehe!
Tu lah dah banyak kali cerita pasal acai berry ni keluar....tapi tak tahu lah kot kot ada orang KESAH kan!

Aunty ada pergi rumah kawan aunty, dia jemput sebab dia jual produk marvellous yang ada acai berry...actually bukan nak pergi sangat....tapi dia cakap perjumpaan ex-school mate...gigih lah aunty pergi siap ada serina rezwan sekali datang bagi penerangan tapi sebab aunty dah baca pasal acai berry ni so datang makan je lah....memang takut nak beli.
Unknown said…
salam sepet..nak tanya..mcm mana pulak acai beri yg ada dlm produk lain?contohnye ephyra..
Unknown said…
salam sepet..nak tanya..mcm mana pulak acai bery yg ada dlm prodeuk lain?cth: ephyra..huhu
salam dear.dtg blogwalking.kiranya betul lah acai berry ABC tu takde KKM.tp haritu set2 yg jual ABC tu dok bising2 kata diowg punya xda mslh.hurm..
Sepet said…
sharifah rosidah : Tu la kan. saya pun takut jugak bab-bab ubat kurus ni..aunty takyah ambik, dah okey dah tu..

Ain ee : Setakat ni ephyra okey, cuma kandungan sibutramine tu je yang tak okey, dalam ephyra takde sibutramine rasanya..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail : Haah, yang ABC tu tak okey, kalau dah beli stop jangan makan tau... =)
Unknown said…
saidahayat: zenoctil is a fat burner.bleh jumpa kat mana2 farmasi
it's consider as a supplement if i'm not mistaken. berbeza dgn xenical@orlistat..xenical akan keluarkan minyak dr badan..it is a controlled drugs.
Unknown said…
saidahayat: zenoctil is a fat burner.bleh jumpa kat mana2 farmasi
it's consider as a supplement if i'm not mistaken. berbeza dgn xenical@orlistat..xenical akan keluarkan minyak dr badan..it is a controlled drugs.