Epson Dot Matrix LQ-300+II ittew

Minggu lepas aku ada up status kat facebook, tanya la kot sapa ada pengalaman guna dot martix kan. Aku bukan apa, takut la gamble beli sekaliii tak boleh guna, ataupun guna sekejap lepas tu rosak. Jadi marilah kite tanya kat sapa-sapa yang pernah guna.

 

Sekali semua jenama keluar da. Haha! Konfius gegirl tau. 


Kak Zuraini cakap epson kan, lepas tu dah 15 tahun pakai. Okey memang niat nak gi cari epson je. Sekali abang alim komen. Abang Alim tu kalau nak tau orang kuat POS LAJU tau..muahahaha! Matiklah cakap macam ni. Bila orang pos laju sendiri cakap EPSON siap bagitau model apa. Marilah kite jangan derhaka. Kite terus cari EPSON ye..huhu!

Tapi cari-cari yang LQ 590, boleh pulak takde stok. Tapi harga dia mahal la RM1500+ gittew. Kalau bagus terpaksa la beli sambil tutup mata kan. Nasib baikkk la takde stok. haha! Bukan satu kedai takde stok tau. kat the mines kan banyak kedai printer. Kedai EPSON sendiri takde stok. Yang ada LQ 300 ni, beza dia cuma slow sikit la. kirenya persecond dia bola taip 300 abjad. Yang LQ 590 ni persecond boleh taip dalam 420 abjad gittew. Aku pedulik apa dia nak taip berapa lama kan. Yang penting bukan aku yang kena tulis, haha! harga pun jauhhhh lebih murah.

*eh jap aku pun tak tau la persecond ke perminute ke, perhour ke, haha, tapi haritu rasanya orang tu cakap persecond, tapi macam tak logik ko taip persecond sampai 300 abjad kan..hurm*

Harga dia RM510. Sapa-sapa yang peniaga online boleh cari kat the mines eh. Boleh la cari kat low yatt, tapi sesak kot kat situ, mungkin la lebih murah kan. Tak kuasa mak incik nak pergi sana. Harga dia around RM510-RM599, pandai2 la cari kedai. Tanya survey2. Aku pun menapak ke kedai-kedai nak harga murah punya pasal. Qery tanya tauke tu senang tak pasang sendiri printer ni. Dalam hati aku..bukan kau yang nak kena pasang. Hakuuu jugak yang pasang.

Qery tu kan, printer biasa pun tak pandai pasang. Dulu masa beli mesin photostat untuk dia, aku jugak yang kena pasang, dah siap pasang semua baru dia ambik. Yang printer ni pun toksah la nak harap dia pasang. Aku ni pun ngenggg jugak bab pasang2 printer. Mana la pandai kan. Tapi kalau baca instruction tu, boleh la hentam sikit2. Takpe, kite usaha je la tengok macam mana yeah.haha! 


Bukak kotak je aku dah terduduk, terdiam, termenung, terfikir...macam manaaaaa niiii..huwaaaa!!
 

Mungkin bagi korang senang. Kalau sapa kerja IT lagi la gelak kannn tengok aku, sikit punya senang nak pasang pun nak huwa huwa. hahahaha!


Keluarkan printer dia...


Tengok gambar dia,terus macam juling mata. Okey mana satu nak buat dulu. Terus feeling mekanik sekejap. hover tak haku..

 

Sampai laaa ke connecting the printer to your computer tu, aku terur blur. nak connect pakai apa. cable pun dia tak provide. Aku pun takde cable sendiri.Sobss.. projek tergendala. Mencik!!

Cable dah beli la, tapi proses masih belum di sambung kerana dah takde mood. Tengok dah ada mood baru kite sambunf eksperimen. Hehe!


Blur kan gambar belakang..kerana.. nak bagitau. Kite ada beli cadar baru warna oren..kahkah! Itu je


Beli cadar pun nak cerita. Menunjuk la awak ni. 

(______________________________)

kbye!

Comments

nabebots said…
printer tuh sama mcm kt opis saya ni..ad beli yg baru tp kalo guna mesti sakit ati..lembap btol..so guna yg lama leh idup ngan aman damai...
Adoi aunty bab2 ni memang haram lah, semua uncle dan anak2 yang pilih tapi rasa nya printer kat rumah Canon.