Event : Tolong jangan invite , muahahaha!

Agak kong ajo di situ. Memang sejak azali lagi, aku dilahirkan tidak berapa sosial. Ko boleh tanya Ceera. Betapa aku ni suka duduk rumah. Masa tumpang rumah Jemah pun, Jemah siap paksa aku keluar dengan kawan-kawan, jangan asik duduk rumah je, muahahaha! Aku sampai sekarang tak paham kenapa orang bosan duduk rumah. Sedangkan aku duduk dalam bilik terperap macam ikan masin pun aku rasa okey je. Hihi!

Dulu, ada jugak yang tertanya-tanya. *bajetfemes* Kenapa susah sangat sangat nak jumpa Sepet kat event-event, padahal Jemah dengan Ceera selalu je attend. Adakah beliau berdua memang tak nak kawan dengan aku. Muahaha! Sebenarnya berbuih dah mulut dorang ajak aku pergi event. Tapi aku tak nak sebab aku tak suka.

Aku tak suka event. Aku tak suka benda-benda yang kena jumpa orang. Duduk, dengar, main game sikit, cabutan bertuah. makan, balik. Bosan. Tapi aku pergi jugak la kalau terpaksa. Aku bukan tak reti nak layan orang. Aku peramah okey *puji diri sendiri* Maksud aku, takde la aku bengong sangat kalau nak bergaul dengan orang. Aku sorang pergi event pun takde hal. Boleh je. Takde masalah. Tapi aku tak suka.

Dulu masa kerja, selalu jugak kena hantar pergi course. Sorang jugak. Takde masalah pun nak kawan dengan makcik, kita cakap macam makcik-makcik, kawan dengan remaja kita cakap macam remaja sikit, kawan dengan omputih kita cakap english la. Muahahaha!

Tapi lately ni seperti banyak invitation pulak. Alaaaa....jangan la ajak aku. Aku sebenarnya bukan seperti yang korang rasakan. Aku ni hidup dalam dunia aku sendiri je. Aku tak suka bergaul sangat. Sebab once aku dah start. Aku susah stop. Tu la aku malas. Aku suka bergaul dengan kawan-kawan dalam blog je. Semua yang baca blog ni funny. Walaupun tak kenal. Tapi rasa best. Kalau siapa yang selalu komen aku tu, aku memang dah kenal la.

Aku ni kan ada perangai buruk, yang kalau aku nak. Aku tetap nak. Tak kira la apa pun nak jadi. Bila aku tak nak. Aku tetap tak nak. Gitu. Event adalah benda yang aku paling tak suka. Termasuklah event masa kat sekolah. Kalau ada reunion ke, ko ingat aku suka? Haha! Reunion adalah best kalau kita tak jumpa 20 tahun, jumpa-jumpa dah gemok, dah anak 10. Cam tanjat-tanjat gitu. Tapi apalah ertinya bila reunion setahun sekali. Rasa nak libas diri sendiri. hari-hari tegur kat facebook kot. Sudah-sudah la tu. Huhu!

Pastu lagi tak suka kalau ada dinner ke apa. First dinner pergi masa kat MSU. Masa tu tema 60-an kot. Punya la leceh nak cari baju la, nak mekap la. Me dont liokeee, tapi kerana kawan-kawan ajak. Aku layankan jugak. Itu lah first and last dinner aku. Masa kerja langsung tak pernah join dinner. Ko bayangkan......

Aku tak suka event yang berprotokol. Semua event ada protokol kot. Jadi kerana itulah aku tak suka. One more, kalau ada kem keusahawanan lagilah aku lemau. Haritu ada sorang ajak join. Kebetulan aku memang tak dapat nak attend la kot. hari Ahad lepas aku punya jadual full. Kem hari Ahad. Kem okey? Dengar pun dah tau bosan. Hahaha!

Aku rasa aku memang dilahirkan untuk tak suka benda-benda ni. Ceramah agama aku boleh dengar. Tapi kalau nak dengar ceramah lain. I is pitam serta merta. Cukup la masa kat KPJ asik-asik course. Loya dah. Aku tak tau la apa perasaan Jemah bila asik kena attend course je. Kalau aku jadi dia, mesti rasa nak nangis hari-hari.

Dapat pulak menceramah dia bosan. Perghhhhhhh!! Terima Kasih sangat kepada penganjur. Huhu..

Buat masa sekarang ni, aku hanya akan pergi event, kalau ada blogger lain yang aku kenal. Atleast ada Jemah and Ceera dah bersyukur la. Tapi kalau aku pergi pun, tade sapa kenal aku hokey. Penat Jemah dengan Ceera 'she's my sister' . Whatisdis..??Memalukan....

Sebab tu kalau ada orang invite, aku akan tanya. Siapa lagi ada. Kalau takde yang aku kenal. Maaf tau. I is pemalu *yelah tu*

Comments

aziekz said…
owh...sama tak suka g event...knduri wpun org ckp rugi tak g bbq, dinner atau parti...tak dapat mkn sedap2....***dalam hati tak rugi pun, lantak la kan diri punya badan jnji bahagia..heee*** mmg tak suka!!!tak bebas g tpt cmtu2....


slama ni just read sepet blog...but today...ringan tgn nak mnaip,,,
Irfa said…
la baru plan nak ajak jumpa sbb nak beli felinna inchloss..kensel la ;)
sbb kamu pemalu yg amats
anna hashim said…
SEPET.....kamu kan pangkat RETISSSSSS dah..hehehheheee aku mmg hari2 je tunggu kamu update belog..sebab aku bosan tahap gaban kat opis ni, bila kamu update belog ada jugalah org yg aku nak bahan utk gelak..hehehehheee....lap u sepet....hehehehehheheee :-)
Alahai Cik Zu...kalau macam tu macamana nak ajak event makan2 kat rumah aunty....kata kita kawan...tak best lah asyik komen2 kat sini je....nanti bila jumpa kat mana2 malu nak tegur....aunty memang jenis tak malu....tapi kalau awak malu2 kita pun jadi pemalus jugak.
Yana Syila said…
teringin sangat nak jumpa kak sepet.
kalau g jusco balakong mesti mata melilau. mana tau boleh jumpa kak sepet dgn abg qery.
hihihih
Khalilah said…
Sy sgt fahami penulisan entry kali ni... :P Lg best duk rumah sebenarnya. Pendapat psl reunion tu pun sgt sama.

Tp ada time terpaksa sacrife diri demi org2 tersayang. Haha sacrfice la sgt... Dulu lg teruk tabiat syg rumah terlebih... Skrg tgh belajar 'hargai' jemputan org kalau tak ada aral ;))
Miss Moon said…
adik sepet ooi ,

kak moon pun sama cam kamu ........akak pun lagi suka duk umah dr kuar jalan hahahha
NHML said…
setuju sepet kata duduk rumah terperuk mcm ikan masin pun tak kisah, dapat pulak tilam empuk mmg best bergolek2 dalam bilik hahahha
hazanis said…
teringin nk jumpa sepet. jom buat event. ekeke. :P
Anne mahli said…
sama la kita.. i ni lagi la,kadang2 bila part malu tu datang,memang malu tak tentu pasal la den ni..terok betul,bila la i dapat nak atasi perangai macam ni ekk..huhuhu..tapi kadang2 ok je,kadang2 pulak memang terok..orang dah kat depan mata nak approach kita dan nak mula perbualan, i dah terkumat-kamit dengan perangai malu ini..huhuhuhu..
Epal merah said…
hai zurina noh..
eh silap; zuhana nohh
law kamu xhupdate satu hr daku buleh jd emo tw x,bygkn mse lptop kmu p anto repair then bhari2 xhupdate,
hr2 jge daku emoticon.xlogik kn tp itu yg berlaku . rse nx wasap je tnye "APHAL XUPDATE" dgn care ayahanda 3line.haha err kbai
Epal merah said…
hai zurina noh..
eh silap; zuhana nohh
law kamu xhupdate satu hr daku buleh jd emo tw x,bygkn mse lptop kmu p anto repair then bhari2 xhupdate,
hr2 jge daku emoticon.xlogik kn tp itu yg berlaku . rse nx wasap je tnye "APHAL XUPDATE" dgn care ayahanda 3line.haha err kbai
ainul.zmrs said…
haha akak rmi org kenal la. dun worry. klu g event,mesti ada je yg akan tegur :)
Shima Mazlan said…
hahahaa .. xkire nk invite jugakkkkkkkk .. aku xkesah klu ko xbole nk stop .. aku rase it make we happy kottttttt .. xkira3 nk invite jgk !! hahahahaha
ceera said…
Puiiii... asal blk rumah tak nmpk muka ko pun. Suka ddk rumah konon. Pui pui pui...
viruspadu said…
HAHAHAHA andak sokong ko tam.

Mcm dah 10 tahun x jumpa ana kalau balik cheras HAHAHA