Membebel di malam hari

Tetiba rajin pulak nk update malam2 ni, sesuatu sangat tau.hihi! Ramai yg bagi tips macam mana nak elak baby songsang. Insyaallah akan dipraktikkan. Tapi apa-apa pun, semua terjadi dengan kehendak Allah. Gitu, terasa ustazah sangat ni. Hahaha! Tapi betul lah kan.

Sejak pakai unifi ni rasa happy sangat. Line kemain laju bagaikan halilintar. Ecehh.. Senang la aku nak buat kerja, nak update lagilah senang. Kalau tak dulu masa pakai broadband, asiklah ter disconnected. Geram rasa nak kunyah broadband tu pun ada. Kadang2 tunjuk connected, tapi loading sampai ke sudah. Memang kegeraman tahap beruk makye.

Mujur sekarang ada unifi. Mari kawan-kawan bertukarlah kepada unifi. Iklan sangat kan. Hahaha! Tapi aku rasa tak semua tempat kot ada unifi. So sapa yang tak boleh nak ber-unifi tu, bertabahlah ye. Inilah dugaan hidup.  *tetiba* haha!

Sekarang ni musim bola kan. Aku ni memang tak kisah nak musim apa pun. Asalkan jangan kacau kerja aku. Gittew. Nak tengok bola kat tv 24 jam silakan. Aku lagi suka laki ada depan mata. Nasib baik Qery ni jenis suka tengok bola kat rumah. Kalau dia jenis suka lepak mamak mau membebel jugak aku. Huhu!

Korang sokong negara mana? Aku tak tau la sebenarnya nak sokong mana. Qery tu paksa-paksa suruh pilih negara mana. Kan kat surat khabar ada senarai perlawanan team a negara mana, team b negara mana. Dia siap2 tick kat situ aku pilih mana dia pilih mana. Lantaklah, layankan je. Aku bagitau aku pilih Belanda. Sebab itu je pun aku pernah dengar. Muahahaha!

Tapi aku kenal la Persie, Ronaldo, Karim Benzema, Pepe, Robben, Marcello, ada la beberapa lagi player. Tapi semalam masa Belanda main, ada sorang tu Memphis kot nama dia, hensemnya alahai. Huhuhu! Bagi korang biasa la kot, tapi aku suka yang gelap-gelap plus senyum manis je. Auw! Terus bagitau Qery aku akan sokong Belanda biarpun terpaksa menanggung kekalahan. haha! Tapi nasib baik menang, tak suka Australia sebab suka berlakon sakit. Dia tackle kaki orang tetiba dia pulak yang sakit. Oh drama sangat.

Lepas tu terfikir dah kenapa aku boleh terjebak tengok bola ni? Huhu! Kadang2 orang lelaki ni kita kena teman dia buat benda yang dia suka. So nanti-nanti bila kita nak buat benda yang kita suka, dengan harapan dia boleh la teman. Kalau dia tak nak teman, keluarkan je ayat2 sentap. Eleh korang macam tak biasa. Hahaha!

Sekarang ni Qery tengah tidur, mengantuk sangat. Mana tak nya, malam tadi tengok dua game, Australia-Netherland, Chile-Spanyol. Pastu esok sekolah. Balik sekolah tadi dapat ganti sejam je. Sekarang ni sambung lagi. Tak tau la jap lagi ada bola ke tak. Kalau dia nak tengok jugak malam ni, sukatilah. Asalkan bahagia. Kerja aku senang je, siapkan je air milo dengan roti dia atas meja, lepas tu jangan kacau aku. Nak makan aiskrim amik sendiri dalam peti ais. Huhu!

Ok lah. Aku nak prepare barang2 untuk pos esok. Esok aku pos awal tau. Last payment jam 2 petang, sebab lepas Qery solat Jumaat, aku nak terus ke Expo baby. Nak beli barang2 baby. Beg baby haritu sembang konon nak beli tapi tak beli-beli tu. Jadi esok marilah siapkan beg nya. Sapa-sapa nak borong tabita lagi dipersilakan yeah. Korang boleh ambik order banyak-banyak satu opis pun boleh. Nanti iolls bagi harga borong. Kalau nak beli satu-satu pun boleh.Harga loose item boleh cek kat sepetsshop tau. Kot ada sesapa nak cod pun bagitau je.

Okayla. esok kita bebel lagi. Byebyebye

Comments