Seliper baruuuuu

Sejak kahwin ni, aku belum pernah shopping apa pun lagi. Kecuali barang rumah takyah cite la eh. Maksud aku barang sendiri la, macam baju ke, shawl ke, kasut ke kan kan kannnn.. Asik sibuk beli barang rumah je, tapi rumah camtu jugak aku tengok. Huhu!

Ni tengah stress tunggu astro tak sampai-sampai lagi. Mula-mula dah book, katanya dalam masa seminggu pemasangan akan dibuat. Pastu dah lebih seminggu kot. Semalam Qery call astro, tetiba pegawai yang jawab call tu kata sebenarnya pemasangan sekurang2nya 21 hari. Eh mana satu kau ni, kejap seminggu kejap 21 hari. 

Lepas tu Qery dah bising, terus pegawai tu kata lagi 2 3 hari dia akan buat pemasangan. Kot ye la tu. Huhu! Harap-harap boleh la kite tengok Astro sebelum minggu depan. Kalau tak....memang lepas ni aku up entry tajuk Aku Tv Astro dan dot dot dot lah kan. Huhu!

Semalam Qery ajak pergi The Mines. Pastu ajak tengok wayang,pastu ajak beli kasut. Sebenarnya beli kasut tu dia takde la ajak sangat. Mihmihmih! Dia je yang nak beli kasut. Akan tetapi..aku perhatii je selipar yang dia beli tu, cantik pulak.

Dah la memang selama ni aku memang suka pinjam selipar dia. Contoh kan, kalau gi ikut dia main bola dulu. Dia memang akan tinggalkan selipar dia kat aku. Pastu kalau aku nak gi toilet, aku tukar pakai selipar dia. Hahaha! Dia tak tau pun. Bila dah kawin ni lagi banyak kali aku pinjam, sebab aku punye selipar kat rumah mak, tak bawak pun. Jadi bergantung harap dengan selipar Qery je. Kalau Qery suruh amik barang dalam kereta dia, takkan la aku nak pakai kasut. Mesti la aku pinjam selipar Qery je.

Dah alang-alang dah masuk kedai kasut. Aku pun buat la satu pusingan kat belah perempuan, kot kot la yang berkenan. Ko tau tau la sandal perempuan semua bling bling, takpun warna dia gadis sangat kan.. Hati aku teringat2 sandal yang Qery pilih tadi. Eh kejap selipar kejap sandal.Lantak kau la Sepet. Haha!

Terus aku tanya pekerja dia, saiz paling kecik berapa. Lepas dia cek kat system. Paling kecik saiz 40. Pfttt.. Aku pakai saiz 36 kot. Kenapalah ada saiz 40 je. Qery dah ter woi woi woi kat aku sebab pilih sama dengan dia. Kihkih! Pastu aku tanya la pekerja dia, semua sandal lelaki memang saiz paling kecik 40 ke. Dia angguk2 je. Tak tau la sebab malas nak layan aku ke apa kan. Nak tak nak aku amik jugak la. Besar sikit sikit pun takpe, pakai kat rumah je.

 Pantang tengok cermin besar.

Homei tak sandal kittewwwwww

Walaupun sama, aku tetap rasa aku akan pinjam Qery punya sandal. Haha! Biar dia punye cepat rosak.. Padan muka. Huhu!

Comments

MasReena said…
Cantik baju sepet! Ingatkan pakai but tadi
Chek Jasz said…
lebau nye kaki mu sepet..hahaha
Syamimi Saad said…
comelnyaa selipar dia.. :)
Unknown said…
comei.. sweet sbb sedondon selipar nyer..
Lin 1109 said…
adik sepet,cutenya kasut yg kamu pakai itu!!
Hidayah said…
Haha.. entry sweet yang akak cuba sampaikan sebelum nih.. ;)