Korea Vs Bola

Tengok tajuk dah tau Korea sapa punye siaran, bola sapa punye siaran kannn... Rumah mak aku, memang ada astro, tapi takde siaran Korea. Aku selalu la dengar dari kakak-kakak aku Running Man best la, cerita Korea best la apa la la la la kannn..  Disebabkan terpengaruh dengan kata-kata mereka yang tidak bertanggungjawab ini *tetiba tak bertanggungjawab, haha* aku pun terpaksa la beli CD korea.. Walaupun beli CD Korea rasa macam mahal. Ofkos la, 1 je dah RM99. Buat pulak tetiba korang suggest cite ni best cite tu best, memang lagi lah aku terpaksa beli semua yang korang suggest tu. Siot betul. Huhu! 

Oleh yang demikian, bila Qery kata nak pasang astro kat rumah, aku excited la nak tengok Running Man. Running man je la yang aku tau pun. Sebelum ni aku tengok sikit-sikit je kat dalam youtube. Kesian aku, orang lain dah bosan2 tengok, aku ni tak pernah tengok lagi. *lap air mata*

Sampai sekarang aku masih tak tau Running Man yang bukan ulangan ni sebenarnya tayang pukul berapa. Sebab aku pernah la tengok yang pukul 11.30 malam tu kot, dia macam ulangan je, sebab esoknya pukul 11 pagi tu, aku tengok dia main balik cerita yang sebelum tu. Aku ni tak tau nak tengok next next dia macam mana. Kampungan katanyaaaaa.. Jadi aku selalu menunggu dengan penih sifat kesabaran di dada. 

Petang camtu aku tengok banyak cerita yang episode tu la, sampai 8 malam pun aku tengok still cerita drama.  Aku ni menunggu la mana la Running Man ni. Ish. Qery bukan nak ajar aku macam mana nak tengok next. haritu Cepul ada ajar, aku lupa. Miahahahaha! Banyaknyeeee button, aku takut salah tekan, kalau salah tekan habislaaaaaaaa... Tatuttt tau. Jadi kite cuma tekan button on off dengan 393 kalau nak tengok siaran lain aku cuma tekan yang next next tu. Anak buah aku baca ni komfem aku dah tak boleh geng dengan dorang, sebab tahap IQ yang lemah. Hahaha!


Jadinya, aku pun menunggu menunggu. Ngam-ngam Qery balik, tetiba Running Man start. Aku pun apa lagi, terus rebus hotdog. Konon nak makan sambil tengok tv la. Sekali selamber je Qery baring, tekan siaran BOLA!!!???!!!


Uwaaaaaaaaaaaaaaaa!! Sia-sia penantian aku dari pagiiiii... Mulalah drama yang lebih hebat dari drama korea..

S : Hek hek hek hek *efek muka cebik sambil nak nangis*

Qery buat tak tauuuuuu je. Eh ehhh ehhhhhh.. Ini tak boleh jadi la kan, kita kena protesssss!!!! Aku pun kuatlah la lagi hek hek hek aku tu sambil pegi dapur hentak hentak kaki. Sakit okey hentak kaki, sebab simen kan. Haha! Padan muka aku. Still la Qery buat tak tau.

Q : Buat kan air nescafe.

What!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??

Selamber gila kan, dah la tukar chanel bola, lepas tu siap mintak air nescafe?? Aku pun buat la air nescafe dengan perasaan yang hanya Allah saja yang tau. Hahaha! Tapi aku tetap buatkan air dia dengan penuh melimpah ruah kasih sayang. *mata ke atas*

Aku pun nak tak nak terpaksa la tengok jugak bola sama-sama.. Tapi dalam tengok bola tu, aku terus wasap Qery 

'Suami yang baik adalah suami yang suka tengok cerita Korea, lagi-lagi Running Man'

dengan harapan dia baca la ayat tu, lalu tukar chanel bola kepadal chanel korea... Tapi, harapan tinggal harapan. Hahaha!

Sampai habis bola pun dia tak tengok fon, kerana aku tak boleh bla. Aku masih nak dia baca ayat tu..

S : Sayang, ada orang wasap, tak perasan ke?
Q : Eh ye ke. Jap..

Pastu tetiba Qery gelak. Aku pun pelik jugak...

S : Kenapa?
Q : Kawan ni, buat lawak.

Sekali aku cek dia tak dapat pun wasap aku tu. Aku cek balik fon aku, rupa-rupanya aku taip je, aku tak send. Kau dah kenapa Sepet?? Grrrrrrrrrr

Malam tu memang tidur dengan hati yang sepi pi pi la. Apa nak buat. Takdir kehidupan. Sob sob sob.

Comments

Lady D'yot said…
hahahaaa..klaka..tp klu dpt suami kaki bola, harapan la nak tukar channel lain..cam saya, mmg dah paham dah...hehe
Hidayah said…
hahahahaha..

tahniah sepet tahniah..
mesti banyak pahala sepet buat ramai orang ketawa senyum bahagia dengan cerita sepet..

hahahaha.. letih akak gelak hentak hentak tangan ke meja.. haha..
*sekarang tangan akak pun sakit macam kaki sepet.. aauuwww :P

p/s: makcik meroyang yang text sepet smlm.. akak lah.. haaaa... ^_^ malu jugak nak ngaku tapi lantak lah... hikhik..
ina ariffin said…
sepet ni mmg kelakar n comel tau. qery ni mmg kaki buli kan (tetibe) :P
tqahmisdar said…
hihi..kelakar sgt..sabo je la..dear, kalau nak tgk episod running man drpd awal, ni ade link http://www.gooddrama.net/korean-drama/running-man?page=3

semua ada smpai latest..
xpe dear, blom terlambat nak tgk...I dah tgk byk3 kali 1 episod, siap dah boleh hafal..hihi
zarifahmr said…
bahahaha lawak la sepet ni adoii terus rasa nak kawin cepat. cambest je hihik
Irfa said…
emm mslh besar ni
psang satu lg dekoder kat bilik atas
selsai mslh kot.haha
crita running yg sebenar ari jumaat jam 11.45 mlm...tp ari sbtu pkol 12 ada ulang episod yg lama2...ari ahad jam 11 lbh pun ada ulangan episod yg ari jumaat tu..then ari jumaatjam 7.45 mlm ada ulangan mggu lepas punya..gitew bnyak ulangan...tp yg sebenar jam 11.45 mlm taw...ingat...hahaa
NHML said…
hahahha sepet boleh set rekod kan?kalau guna astro beyond boleh rekod lepas tu boleh tgk balik sampai jemu heheh
attyfir said…
siannya ko na..takpe..dpt pahala..
abis le hotdog tu ko mkn na..sbb sakit ati.
Unknown said…
comel je bace kisah suami isteri ni..hehe...
klu nak tgk online dkt sini pon boleh..:) http://www.kshownow.net/search/label/Runningman

klu nak senang lagi pasang je decoder ke-2 astro:D RM50 je tambah sebulan :D..boleh lawan sebelah tengok runningman sebelah tgk bola..tp tv pon kene ade 2 jgk la..hehee ^^
mannira said…
syabas bette..tgkla RM...tgk online ajela...ari sabtu ptg kul 4..kat tv 2 tp yg lama2..tp yg lama2 lg best..
Unknown said…
dpt hb kaki bola memang makan ati laa sepet bab tgk tv ni.. akk da rasa itu... lg2 dia yg konker remote...huhuhu
Buyuiazliana said…
siaran dia yg latest pkl 11.45pm jumaat, yg ulangan back to back hari sabtu mula dari pkl 11 lebih mcm tu spi la pkl 2.30 pagi. tp sabtu mlm sll ada bola kan? bertabahlah. hehe
Apa nak buek.. Pasrah jelah dik... Encik suami akak pun camni..hantu bola.. Dpt remote kat dia melopong la kita jwbnya...
Tu caner leh lupa send whatsapp tu? Hahaha :-)
peej said…
amik la astro pvr.
bayaran sama. cuma untuk pasangan tu upah rm50 one time tu je.
bayaran bulanan sama.
so boleh record rancangan apa nak.
siap if set nanti tiap kali rancangan tu tayang dia akan automatic record.
NurfAA said…
betol la sepet...kat umah tu letak PVR...baru la x yah nak hentak2 kaki...smbil hek hek hek...

hek hek hek hek
Unknown said…
Mohon sepet tabah...
Running Man new episode every Friday 11.50pm..
Sabtu malam back to back old episode 11.20pm..
so setiap mlm sabtu ku dodoikan husben ku tdoq awai dengan harapan x berebut tv sbb sorg nk tgk bola sorg nak tgk RM..hehehe...
Salfiza said…
dan bayangkan kalau kita dah biasa tgk cerekarama jam 10.30 malam tapi suami guna kuasa veto layan F1 atau motor GP kat channel pebenda ntah. yang paling syahdu, dia nak bini dia bancuh nescafe utk dia dan duduk sebelah dia sepanjang dia menonton... huwaaa... daripada tak tahu menahu pasal lumba kereta/motor ni terus kenal nama2 macam alonso, massa, etc.. apa2 pun, REDHOOOOO :)
ika sulaika said…
google -> running man episode ___ epdrama -> tngok :)

running man skung ni dh episode 164. if tngok kt epdrama lbih cpt dri astro. Biasenya dh kuar hari isnin mlm selasa with eng sub. Nk tngok drama pon ade. free of charge. kite sunggest kt akk tngok "to the beautiful u" best tau!!! try lah
wakakakaa.. running man mmg terbaikk kot.. dulu mashie xlayan gak..semua pengaruh kwn2 n adik .. hehe punya la pelik apa la yg best sgt..sekali tgk mmg gian nak tgk lagi.. haha yg paling lawak kwang soo..paling encem jook kook.. weeeeee:) paling lawa of course ji hyo sbb dia sorang ja gurl..hehe tgk jgn xtgk mmg akan ketagih nk tgk..conform..terbaikk.. haha gelak sampai menangis k..hahaha
wakakakaa.. running man mmg terbaikk kot.. dulu mashie xlayan gak..semua pengaruh kwn2 n adik .. hehe punya la pelik apa la yg best sgt..sekali tgk mmg gian nak tgk lagi.. haha yg paling lawak kwang soo..paling encem jook kook.. weeeeee:) paling lawa of course ji hyo sbb dia sorang ja gurl..hehe tgk jgn xtgk mmg akan ketagih nk tgk..conform..terbaikk.. haha gelak sampai menangis k..hahaha
Kak Jah said…
runningman mmg best!!! Sanggung pasang PVR semata2 nak rekod RM...Tak larat nak tunggu malam2...

Suami pun dah giler RM...Qery x tgk je lagi tu..Kalau dia dah tgk mau, dia pun giler nak tgk RM...
Meyasara sabri said…
Tengok online pun ada dekat www.kshownow.net :)
WaN HaQQ said…
running man tu layan kt website ni

ksshownow.. sila google.
mama_onie said…
Tersembur air liur ketawa... klakar lah sepet ni..

Cer try tengok boys over flower plak... mesti tido malam mimpikan Lee Min Ho!