Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Sep 12, 2013

Bukan mainnnnn lagi korang yeeeeahhh...hihi!

Aku perhatiiiiiiiii je masing2 komen semalam... Huhu! Sukeeee lettew aku masak maggy kan. Kiranya masakan paling top minggu ini la. Pfttttttt

Baru dua kaliiii je tau aku masak maggy, sampai hati cakap i masak hari2, nampak sangat muka aku ni muka masak maggy. hahahaha! Qery pun belum merasa maggy masakanku. Tapi siaplah kalau Qery dah rasa, ofkos lepastu dia akan request maggy setiap hari *mata ke atas*

Sebab dah beli barang dapur, takkan la tak masak pulak. Lagipun aku masak ni untuk diri sendiri nak makan. Qery aku tau dia memang tak suka sup. Habis kalau dah ada rice cooker je. Memang sup je la pun boleh masak kannn.. Ke boleh masak tumis2 dalam rice cooker jugak?? Tidakla ku tahuuuu...

Ditekankan sekali lagi. Aku masak ni untuk diri sendiri ye. Qery aku dah pesan suruh makan luar. Hahaha! jadinya aku tak kisah pun sedap ke tak. Tapi biasalahhh... tangan chef macam aku ni, masak apa pun mesti la jadi. Tinggal sedap atau tak je. Miahahahaha!

Takpe, kot lepas tu sakit perut pun tak kisah. Toilet ada dua. 

(-_-')


Masak sup paling senang kot. Sapa-sapa berani mintak resepi aku tumbuk nanti. huhu! Dah semua la terkagum-kagum kat IG dengan FB. Korang terkagum macam tu menampakkan yang aku ni sebenarnya tak pernah masak je kan. Hahahaha! Terbaikkkk korang kennn.. Siot betul.
 
 

Dah la banyak gila bahan takde. Walaupun begitu, tetap sedapppppppp. 
Sapa laaaagi nak pujiii.. Mihmihmih!

Setel masak, pindahkan dalam slow cooker


Ini la slow cooker yang aku tersalah beli haritu. Berguna jugak ko ye. Lepas tu Qery balik tengok aku macam penat gitu. 

Aku memang pandai gila berlakon kot. Padahal takde la penat pun. Sajaaa menagih simpati. 

Q : Siannnnn dia penat ke masak.
S : Haah.. tengok ni tapak tangan dah kasar dah *padahal memang sejak lahir dah kasar kennn*
Q : Kenapa masak. Lain kali tak payah masak. Rehat dulu sebulan dua ni. Kita makan luar je k.
S : Baiknyeeeeeeeeeee suami kite ni

Gaya dan ayat mesti lenggang lenggok dan menggoda, barulah hasilnyaaaaaaaaa kedebabom. Hahaha! Tak pasal-pasal tak boleh memasak dah sebulan dua ni. Kang masak jugak dianggap derhaka pulak. Ishhh... serba salah i. Muahahahaha!

Jadi malam tu, kite gi pasaraya lagi.

Der... makcik sangat hari-hari pergi pasaraya kannn... Kali ni bukan beli barang2 basah. Tapi kite beli barang nak penuhkan peti ais. Beli jugak la satu paket ayam yang kepak tu. Letak kat tempat beku tu, nak masak tak tau bila, yela mana tau tetiba mak mertua i datang, boleh la cover sikit konon2 masak. Hahaha!


Jangan ditanya kenapa ada air Redbull dengan Livita dalam peti ais tu. Orang muda memang memerlukan banyaaaaaaak tenagaaaa.. Bukan?? Hihi!

Byeee
=P

23 comments:

✿ pink velvet ✿ said...

hahaha! mcm peti ais kite mase baru2 kawen dulu.. penuh dgn air2 je :P

kek tu mmg saje beli buat stok ke?

zara zalani said...

hihihi
awalnya update sejak jadi mem nih! kalo dulu tghari baru ado!
byknyaaa supp,utk mkn brp owang tuu?? hihihi....jgn maraa aaa

salwana nordin @ che'wa said...

hhhheeee..ayat last makcik suka :P

kemain besar kek..celebrate apa tu?*kipoci*

Irfa said...

eh akak pun x tahu nak masak sup dlm rice cooker.kira kamu hebatlah jugak.hihi

amboi,penuh peti ais dia.minuman tenaga tu xleh blah,yelah org muda kena guna banyak tenaga ;)

Mon MonaLea said...

hehehehe. penuh dengan minuman je peti sejuk...

Sya Mimie said...

waaaa..tersusun rapi petiais dia..hehe
mesti lepas ni terror msak kan..sebab bila buka petiais barang penuh jee.. ;)

izaFiza said...

Sepet, ai penah je masak nasi goreng dalam rice cooker masa zaman blaja dulu. Haha.

Dayah said...

sepet dalam rice cooker tu boleh jek nk tumis2 cuma lambat lah sikit minyak nk panas semua tapi kalu dah tumis2 dalam tu kena rjin sikit lah mensental periuk tu nanti kekekek

Si Rose said...

HAHAHA !! kak sepet u so funny laa...everyday rose bkak blog harap2 sgt akk update entry baru...Selamat Menjadi Isteri Solehah ye kak sepet...next turn rose rase mcm excited plak nak kawin..Muahahaha

Zanira Noh said...

Haishhh atam nak buat ayat mcm ko lah. Kot2 ciput ckp takyah masak gak.sebulan dua hahahaha

mikamusz said...

SIap ada kek lagik tu.. confirm dah ready sambut Mak Mertua sampai...

saadah azmin said...

sweet giler r kak sepet ni..slmt berbahagia

Zaqyah Razak said...

Kicap belum bukak dah letak peti ais ni hahaha semangat ye! Have fun being married!

Izz Latif said...

Pandai Sepet masak!
:)

meera said...

Masak Kari pun blh dlm rice cooker tu.. Byknye sup tu abis ke mkn sorang?

Filla said...

ooooo ingat orang tua je kena ada tenaga tambahan.. muahahah

AzieFirdaus Kamarudin said...

dik..ni kalo sarjan saji dlm tv tu dtg...peti ais tu mesti dpt GOLD MAGNET!!!kemas sgt okae!!!

ina ariffin said...

fridge kite samalah... tp dlm tu tak sekemas fridge sepet! hee

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

Hahahah..sepet..sepet....
rice cooker pun boleh ek..

ala beli je dapur gas 2 tungku tu dik..
senang nak menumis apa-apa..guna jela kuali kecik kot nak masak lauk goreng2 bersambal ke...sayur campur ke...
takat mulut dua orang je pun nak makan..ye tak...

bestla qery suruh mkn luar je sebulan dua ni...alah jeleslah camgini! hehe :D

TUANTANAH said...

hahah kelaka betul akak sepet ni

rasa cam nak kahwin sekarang je kikiki
:)

aNna Lee said...

nanti dah kawen nak isi peti ais macam ni jugak. Penuh dengan makanan kesukaan je. Muehehehe!

MasReena said...

Gelak sorang-sorang la baca entry ni! =D

ShaDon said...

sepet..time ni ai saw u qery taw kat tesco ampang kann.. both pakai pinkish2..homei2nga. akk dah 2-3x terserempak awk, msti nmpk qery dlu..gagah btol dia melindungi awk.smpi mmg btol2 x nampak sepet..mihahahha.. kemain lg kefantin baru tolak troli. konon nk negur,baru nk cross... ada org melintas... terus terencat napsu ahkak... selamat ye dik... :)