PENGAMBILAN DROPSHIP DITUTUP SERTA MERTA

Heeeeeee, uolls. Sebelum tu ampun maaf dipinta. Sebab tak dapat nak lanjutkan lagi pengambilan dropship. Sambutan menggalakkan, so kita nak staff kita adapt dulu dengan situasi baru sekarang. Bukanlah situasi apa pun, yela. Dulu dia tak pernah buat dropship, banyak benda nak kena masuk dalam sistem. Bagi perlahan-lahan dia sesuaikan diri dulu. Kalau dia rasa dah okay, dah boleh handle. Then kita buka semula pengambilan dropship ye.


Takmo sedih-sedih. Hihi! Tak sangka sangat yang ramai rupanya nak jadi dropship. Huhu! Bagus korang, sekurang-kurang korang dah bermula. Dah melangkah setapak, ada orang still duduk-duduk lagi, baring-baring, tengok tv, lepak sana sini. Biarkanlah dorang semua. Kita sama-sama teruskan langkah kita ok. 

Jangan patah semangat ke apa. Biasalah kalau hari pertama tak ada orang berminat. Hari ke seminggu, hari ke 2 minggu. Jangan expect hari pertama kita jual seratus orang terus beli. No, ada orang yang dia pandang-pandang je dulu, ada orang suka survey-survey, ada orang dia tunggu gaji, ada orang dia nak tengok lebih banyak update dari korang. 

Jangan expect jugak satu iklan yang korang up kat ig/fb/blog boleh tarik pembeli terus. Kita bukan artis, kita tak dikenali. So kita kena fikir idea macam mana kita nak tarik perhatian orang. Kalau korang jenis tak aktif sangat kat social media its ok, mulakan dengan tunjuk perubahan diri korang kat kawan-kawan. Cuba pakai bb cream kita, cuba pakai sakura mask, atau skincare. Insyaallah ada perubahan, mesti kawan-kawan tanya.

Cuba sedekah 1 bb cream letak kat surau, letak sekali no telefon untuk dorang contact korang kalau berminat ke apa. Tapi ada certain surau jenis yang suka mencopek barang, so kena fikir risiko semua lah ya. Hihi!

Apa lagi ye, erm...bagi kawan sikit, suruh dia rasa pakai bb cream. Kalau sesuai dengan kawan tu, mana tau nanti satu kerabat dia order, hahaha! Kita kena positif. Kalau kawan tu diam je tak bagi feedback pape, takpe. Mungkin dia tak ada duit nak order lagi, tunggu ada duit baru order ke apa. Ha jangan la terus down ke apa. Ok?

Cakap benda yang baik-baik kat fb, tulis benda yang biasa-biasa. Jangan emosi-emosi. Customer suka peniaga yang positif. Dorang tak suka peniaga emosi. Bagi layanan yang baik, walaupun dapat customer kekwat tahap tertinggi, jawab biasa-biasa je. Lumrah ragam piagam tu semua. Kat situ kita akan belajar untuk improve diri kita. Allah nak kita belajar benda baru, handle customer, so lepas ni kalau dapat lagi customer gitu, sap sap soi je korang layan. Hihi!

Kalau korang jenis malu melampau-lampau. Cari sorang kawan yang memang mulut pokpekpokpek ni, bincang dengan dia yang korang nak jual barang tapi malu, so mintak tolong dia war-warkan. Kadang-kadang kawan macam ni suka menolong. Tapi nanti korang belanja lah dia minum, haus dia pok pek setiap department, hahaha!

Mula-mula, memang agak susah sikit. Tak ada benda yang senang dalam dunia ni. Banyakkan doa, ikhlas kan hati nak tolong diri sendiri dan keluarga. Pelbagaikan idea korang masa buat iklan. Kreatifkan diri, kalau tak kreatif jugak tak apa, cuba google idea-idea. Banyak korang boleh dapat dari situ. Ok semua. Kipidap!!

Jangan putus asa.
Jangan mengalah.
Teruskan perjuangan.
Setiap usaha takkan pernah sia-sia.
Insyaallah.
Semoga kita semua berjaya dunia akhirat. Amin.

Comments

Shahada Fauzi said…
Alaaaa...tak sempat kite nk join jd dropship..sob sob..
nyummcakes said…
setuju. tgh berusaha nih baru je jadi agen tapi penyegan hihi. guna cara bg kawan cuba sikit sorang. Alhamdulillah semua yg cuba ambil barang. hoho