Misteri Jam Empat Petang

Harini nak cerita pasal misteri Ofis ni apabila jam 4 petang.

OMG OMG, kejadian ni baru berlaku sejak Isnin lepas je. Hari Isnin aku dengan Qery petang tu ada banyak urusan. Memula pergi RHB Bank untuk bukak akaun. Okaylah nak puji sikit staff RHB yang sangat efisyen dan sangat pantas.

Bila kita call pun dorang jawab dengan jelas dan terang, bila kita pergi bank pun laju je urusan. So meh kita bagi tepukan kuat kuat kat uolss. *tepuktangankuatkuatsambilberdiri*

Lepas tu ke Hospital Pantai Cheras, Qery nak jumpa doktor kulit dia untuk check balik rambut dia. So masalah rambut yang punca stress dia tu dah ok, rambut semua tumbuh melata. Hahaha! Dah hensem berganda dah laki iolls. Yeay!!

Lepas tu kami ke Shell Out area Desa Pandan. Teringin sangat makan ketam udang segala, haritu tengok insta Ceera, dia makan dengan kekawan manjers tu. Tu yang gigih mencari kat mana ada Sheel Out terdekat. Google je Shell Out terus keluar yang kat G-Village tu. Ya ampun cafe nya hipsturrrr sangat.

Tapi iliokeee sejuta kali lah. Staff dorang semua pun peramah. Tempat makan cantik, makanan sedap gila. Aku dengan Qery memang sejenis kuat makan pedas. So kitorang ambik tahap teratas punya pedas, nama dia pedas OMG gitu. Huhu! Tapi memang sedap sedut-sedut hingus la. Then lepas tu kitorang ke kedai printing, nak printing something untuk dinner nanti.

Tiba-tiba, dapat wasap dari Fieya and Lina, katanya lampu tetiba mati. Disebabkan kitorang takde kat situ, kitorang mintak dorang call Ayah je la. Tapi dorang kata maybe la sebab hujan ke apa. Then dorang pun balik rumah sebab dah pukul 5 lebih.

So semalam. Aku berada di opis. Masuk toilet ambik wuduk. Aku keluar je bilik air sekali blackout lagi. Aku okay je la black out ni takde la terfikir benda bukan-bukan. Tapi Lina adalah sejenis penakut yahamat. Hahahaha!

Pastu Fieya pulak cakap.

Fieya : Kak Lina, bukan semalam pun black out waktu-waktu macam ni ke.
Lina : Haah pukul 4.

Jeng Jeng Jeng

Pastu dorang pun membelek lah sana sini, on switch yang kena tendang tu kan. Bila dah bukak lampu aku pun solat lah macam biasa. Masa rakaat ke 3 kot, tetiba termati balik. Pastu semua orang cam......

Aku meneruskan solat macam biasa. Pastu dah habis solat lina cakap, ''Eh kalau Lina jadi zack-u, Lina dah berenti solat dah sebab takut''. Hahaha! Sabo je la dia punya penakut tu kan......

Lepas tu dorang on balik switch, then aku kena keluar sebab nak gi beli printer and ambik barang. Dorang wasap lagi letrik masih ter-off and dah panggil Ayah datang. Huhu!

Jadi harini wiring datang cek dan tambahkan walt, semoga Rabu ni kejadian jam empat petang tak berulang. Kita tengok harini pukul 4 petang. Tapi still aku tak ada kat opis sebab ada invitation opening Suara Academy by Mark Adam. Gitu.

Kbye

Comments