I'm sooooooo Brilliant!!

Hahaha! Semalam aku cam onggila kan merepek merapu nak download tu tak boleh ini tak boleh. Okay camni, ekceli desktop tak salah lah sebab dia tak ada brain kan, opkos. Tapi yang kurang berilmunya adalah aku, hahahaha!

Ya ampun, setelah aku bertenang dan berfikir sebagai seorang insan (gittew), barulah sel-sel otak dapat berhubung. Apalah bengong sangat aku ni, download lah macam biasa guna google. Aku dah download apps google kan. So install je la free macam biasa.

And now gais.... Dah ada Mozilla!! Yeay!! Tepuk tangan semua untuk Zuhana Noh. Hahaha! Lega mak, seronok rupanya apabila menjadi sedikit bijok. huhu!

Dan paling membanggakan aku semalam, aku berjaya download printer. Whoaaaa. Rasa pencapaian yang sangat membanggakan. Tak perlu panggil Abuteh lagi *flipshawl*.

Sekarang ni je tengah berfikir macam mana nak transfer gambar dari phone ke desktop. Rasanya macam perlu guna Bluetooth je kan uolls, tak perlukan wayar usb bagaikan. Ok tu takpe nanti aku bertenang dulu baru fikir, hahaha!

Sekarang ni nak kemas kini file akaun sebab nak bayar cukai. OMG cukai oh cukai. Malas nak layan. Huhu!

Kalau nak diikutkan macam banyak gila entry lama tak update-update. Contohnya macam booth bukak dari Seremban, Melaka, Perak Shah Alam semua belum update. Sebab aku malas nak edit. Itu pun satu hal gak gigih nak meng-edit bagai. Urat rajin tu dah tersimpul rapi tak tau pergi mana.

Ok sekarang ni masalah cimb click tetap tak boleh download. Rasa dah sehabis daya guna otak dah tu, huhu! Nanti lah cuba lagi.

Tetiba teringat masa nak keluarkan duit dari bank. Masa tu aku dengan Shey dalam kereta. Shey ni team SQB lah kalau bukak booth korang selalu lah kot tengok muka dia. Qery dia masuk bank. Kitorang berdua memerhatikan lah dari luar.

Tengok la kat luar tu ada pak guard pegang senapang yang besar gabak tu. Pastu kebetulan kat luar cimb tu ada pakcik jual kerepek. Aku pun cakap la kat Shey, pandai pakcik ni cari port. Hahaha!

Aku : Pakcik ni selamber je duduk depan ni jual kerepek, kita kemain lagi cari booth sana sini hias cecantik.
Shey : Kan Kak Hana, entah-entah untung dia ribu-ribu sehari, kalah kita.
Aku : Pastu takde pak guard pun jaga dia kot la ada orang pau pakcik tu ke.
Shey : Takpe Kak Hana, Pakcik ni berada dibawah lindungan Tuhan.

OMG OMG. Aku rasa nak lempang je si Shey ni, hahaha! Terus terasa pakcik tu seorang yang sangat beriman.

Semoga kita semua berada di bawah lindungan Allah sentiasa.

#mohoninsofsertamerta

Kbye

Comments

mrspuex said…
transfer file dari henpon boleh install wifi file transfer kat henpon .. tapi pastikan pc dan henpon pkai wifi yang sama tau.. sbb hp akan bagi url address utk ditaip kat pc..dh connect baru boleh transfer file dgn gumbiranya

strawberi said…
guna je dropbox..install kt phone..sync siap2 sume...then install kt laptop..login..nt semua gamba akan ditransfer tros ke laptop..mula2 lmbt sket..lps tu..hari2 gmba2 tu akan tros masuk