Sepet Jalan-Jalan : Taman Eko Rimba KL

Walaupun orang KeyEl, aku tak pernah lagi jejakkan kaki ke Menara Kuala Lumpur. Kemain cita-cita nak jalan ke obersi, tapi Menara KL kebanggaan Malaysia kau tak singgah pun ye, derhaka sangat. Kekekeke!

Tiap kali Sabtu Ahad je, kepala otak ligat fikir nak bawak anak jalan ke mana. Tak gi jejauh, dekat pun jadi lah. Tengok pemandangan luar rumah. Orang kata jauh perjalanan luas pemandangan. Bebudak ni selain hadap mak pak dia hari-hari kat rumah, dapat jugak hadap benda lain masa cuti, hahaha! 

Qery kata nak pergi Taman Eko Rimba, aku pun google lah tengok review best ke tak, sesuai ke tak bawak baby semua. Tengok review macam ok. So jom lah kita.






Walaupun mata aku macam nampak sebaris je, tapi yakinlah. Bahawasanya aku nampak dengan jelas dan nyata. Huhu! Kitorang datang sini cuaca cun, memang panas tapi ok sebab keliling dia pokok. Ada tempat yang dilindungi malaikat dari kepanasan. Ada yang memang panas. So far okay.

Jadi korang tengok gambar je ye.






 Tiap kali kitorang jumpa orang je, mintak snapkan gambar. Biar gambar banyak-banyak. jadi tak jadi belakang kira. Huhu!








Review saya.

Tempat ni memang jambatan semata-mata. Jambatan yang panjang. Dia ada beberapa check point (macam pondok) yang korang nampak tempat berbumbung tu. Ada dalam 5 check point kot. Kalau bawak baby, then dukung je la. Kalau ada anak yang dah boleh jalan tu, biarkan je dorang jalan. 

Tapi tengok jugak la, kalau tak ramai boleh la biar bebudak berlari sana sini, kalau ramai orang kena la bersopan santun. Huhu!

Sesuai pergi waktu pagi, rasanya pukul 8 dah pukak kot. Tak sure, korang cek la sendiri. Tapi datang tengah hari pun takpe. Tak lama pun dalam ni. Tak sampai sejam kalau korang just nak jalan jalan kejap. Bukan ada orang jual eskem pun. Hahaha! 

Selain dari Taman Eko Rimba ni (jambatan), korang boleh naik Menara. kat area situ ada rumah terbalik (kena bayar), ada farm in the city. Aku tak suggest korang pergi farm in the city kat Menara KL, sebab jalan dia tak frendly budak. Paham tak, kalau aku tengok dari atas, jalan dia sempit, lepas tu tak sesuai masuk stroller. Better pergi Farm In The City area Seri Kembangan. Lebih best. 

Aku tak habis round Menara KL, sebab ketiak dah basah. Hahaha! Lagipun bebudak ni dah lapar nak makan, nak sleep. So aku decide next time datang lagi. Tak tau lah bila, ekekeke! Setakat tu review dari saya. =)

P/S : Pembelian Produk Seqy di Website. KLIK SINI

Comments

Unknown said…
Hi sis,blouse putih yg sis pakai 2 cntikla..beli kat mana ye