Followers

nuffnang

Video Iklan BB Cream By Seqy Beauty di TV9

Sep 21, 2016

Bukan Seribu, Bukan Dua Ribu, Bukan Tiga Ribu, Tapi Tiga Puluh Ribu.

Wah tajuk kau tu, tolong realistik sikit boleh? Hahahaha! Itulah realitinya. Kat blog Sepet kita cerita yang betul-betul je. Kita tak buat-buat cerita nak bagi up ke apa tau. Huhu!

Macam mana nak mula ni? Okay lah begini. Entry ni memang untuk semua orang baca. Memang khas aku karang untuk korang yang ada perasaan NAK BERJAYA. Yang ada perasaan nak meMULAKAN KEHIDUPAN YANG BARU. Yang ada perasaan INGIN BERUBAH. Aku paham sangat perasaan takut-takut nak mula tu. 

Soalan SINONIM yang terlintas dalam kepala kita. 

BOLEH KE AKU? 

TAKUT TAK DAPAT RENTAK. 

TAK TAU MANA NAK START. 

TAK ADA ORANG SUPPORT. 

TAKUT KAWAN EJEK. 

KALAU RUGI MACAM MANA?

Biasa. 
Memang biasa. Macam aku pernah bagitau sebelum-sebelum ni. Selagi kita tak cuba, memang kita takkan tau. Tak mungkin tau lah kecuali kau Pak Nujum. Gittew lawak krik krik dia, hahaha!

Aku sendiri, ini pengalaman aku lah. Selepas aku ada produk sendiri, baru kakak-kakak aku BERANI nak jual produk. Aku pun susah nak ajak family sendiri join bisnes. Masa jual produk orang, aku ada jugak ajak secara halus. Aku bagitau dorang, kalau ada orang nak beli, jual je lah. Nanti aku bagilah upah. Siap suruh dorang ambik stok aku, bila orang nak nanti, ko jual je lah. Tapi.....

HAROMMM.. Semua kekwat okay. hahahaha! 

The best part tentang adik beradik aku. Dorang semua supportive. Tak pernah mintak diskaun even dengan adik beradik sendiri. Beli je dengan rela hati. 

Bila dorang dah join Team Seqy, bila dah start jual Produk Seqy, terus macam meluahkan PENYESALAN. Kenapalahhhhhhh dari dulu tak mula. Kenapalah dari dulu lagi tak tolong jualkan. Kenapa baru sekarang. Kenapa??

Dan aku sebagai adik yang penyayang cuba mententeramkan mereka dengan ayat. SOKEY korang. Lewat cuba tak apa, jangan tak cuba langsung. GITU. Terasa pakar motivasi ketika itu. Hahaha! Sekarang, dorang lagi hebat dari aku. Opkos. =)

Berbalik kepada tajuk di atas. RM30K PENJUALAN BULAN PERTAMA aku berniaga. Actually tak sampai sebulan kot. 3 minggu berniaga, sebab aku start jual produk 7.11.2012. So hujung bulan 11 tu aku kira-kira dalam bank dah ada 30K+.

Sebab tu tajuk tu mengatakan, bukan seribu, bukan dua ribu, bukan tiga ribu, tapi tiga puluh ribu. Hahaha! Bagi korang yang tak pernah berniaga maybe rasa aku buat cerita dongeng. Atau cerita yang penuh dengan kepura-puraan. Atau nak kata aku gebang lebih, atau nak mengata aku pakar dalam lagak-lagak ni. Hahaha!

Tapi bagi orang yang dah start berbisnes. Dorang gelak je dengar RM30K. Dalam hati dorang mungkin mengata aku, tolong lah Sepet oi, 30K toksah nak duk gebang sangat boleh? Itu income iolls sehari okay. Gitu melampau sekali. Hahaha!

Sekarang ni bukan nak cerita pasal duit 30K tu. Sekarang ni aku nak tolong korang macam mana nak cari duit lebih. Okaylah. Korang kata aku menipu, gebang sangat 30K. Kita jangan cerita WANG BESAR sangat. 

Kita fokus kecik dulu. Aku pernah kerja dengan orang. Sebelum aku buat bisnes sendiri. RM2000 dah cukup besar untuk aku. Dah kira bersyukur lah ni kalau kerja 26 hari sebulan, 9 pagi sampai 5 petang. Oncall 5 hari sebulan 9am-9pm. Sabtu half-day. RM2000. Normal. Okaylah untuk yang lebih bekerjaya, berapa? RM5000? Boleh??

Ini kita cerita pasal Income RM2000 ke RM5000.  Sebulan lebih kurang 24-26 hari bekerja. Boleh mintak cuti sebulan dalam 2 hari. So agak-agak sehari punya income dalam RM80 ke RM200.

Gaji RM2000 (RM80 sehari)
Gaji RM5000 (RM200 sehari)

Ini kiraan kasar ye. Jangan korang gigih betulkan kat komen, Sepet ekceli RM83.33333 sehari. Please take note ye Sepet. Aku perhati je tu. Hahaha! 

Disebabkan aku founder produk Seqy, so contoh aku pun berkait dengan produk Seqy jugak lah. 

Ini beberapa harga produk Seqy.

BB Cream RM55
Sakura Mask RM80
Set Skincare RM130

Kalau korang baru nak berniaga, tak reti lah jual banyak-banyak ni. Ok kita fokus satu produk je dulu. Contoh

Jual 1 BB Cream sehari. RM55 x 30hari = RM1650

atau 

Jual 1 Sakura Mask sehari. RM80 x 30hari = RM2400

atau

Jual 1 Skincare sehari. RM130 x 30 = RM3900.

Ini contoh. Selagi korang RAJIN, aku tak rasa korang jual satu item je sehari. 

Macam mana ni Sepet, kita nak jual produk Seqy, tapi kita tak pakai produk awak. 

DINASIHATKAN. SEKURANG-KURANGNYA korang CUBA dulu. Sebab mengikut pengalaman agen-agen yang bertahan lama, selama produk Seqy ni ada kat pasaran. Rasanya hampir 2 tahun dah kot dan mereka masih setia menjual produk Seqy. Rata-rata agen yang jual MEMANG PENCINTA SEQY. Dorang pakai dan dorang jual. 

Jujur kata, sejujur-jujurnya. DUA TAHUN menjual produk yang sama MEMANG JARANG BERLAKU. Kenapa aku cakap macam tu. Sebab aku pun pernah jadi agen, aku pun pernah jadi stokis. Aku pernah jual produk letop-letop orang nak, tapi tak lama bertahan. Paling lama tak sampai setahun kot. 4 ke 5 bulan maybe. Adalah yang aku jual produk lebih setahun. Tapi memang jarang berlaku.

Sepet blogger boleh la jual barang, jual apa pun orang nak beli.

Jangan cakap macam tu. Hihi! Kalau betul lah aku blogger yang jual apa pun boleh berjaya. Kenapa masa aku jual bag, jual skirt, jual perfume, jual jam, jual purse, tak berjaya pun???

 Agen Seqy kebanyakkannya BUKAN BLOGGER. 

Mereka seorang IBU, SURI RUMAH, PEKERJA MAKAN GAJI, PELAJAR. Kawan kat facebook tak sampai 1000 pun. Tapi mereka BERJAYA. Kenapa???? Kerana mereka INGIN BERJAYA. 

EWAH, Hahahaha!

Ok serius. Jangan gelak. Agen Seqy memang the best agen. Dorang tak pernah rebut customer. Semua percaya yang rezeki takkan tersilap masuk rumah. Customer nak cod dengan orang lain, dorang siap bagi contact number agen lain. 

Team Seqy ni adalah keluarga. Kita sama-sama berkongsi. Kongsi rezeki, kongsi perasaan happy, kongsi manfaat. kongsi ilmu.

Jadi, untuk korang yang nak jadi sebahagian dari Team Seqy, jangan risau. Tak tau? Kami semua boleh ajar. Ada masalah, kami semua boleh bantu.

KENAPA KORANG KENA JADI SALAH SORANG KELUARGA SEQY???

Sebab Founder dia Sepet. 

Kahkahkah!

Okay tak tak. memain je. 

Sebab Produk Seqy Insyaallah kami cipta bermanfaat untuk semua. Kualiti terjaga. Bukan produk yang asalkan ada. Bahan-bahan berkualiti tinggi. Tak mengadungi bahan kimia berbahaya. 

Dan disebabkan aku nak korang rasa macam mana syoknya berbisnes. Aku bukak peluang untuk korang MENJADI STOKIS SEQY dengan MODAL RENDAH SERENDAH RENDAHNYA.

Secara umumnya, bila aku cakap mencari Stokis, ianya terbuka kepada sesiapa sahaja. Sama ada korang adalah AGEN SEQY, atau DROPSHIP SEQY, atau TAK PERNAH JUAL SEQY (dalam masa yang sama nak pakai terus) pun boleh.

HQ SEQY MENJANJIKAN

1. Semua Stokis akan di GUIDE oleh HQ.

2. HQ menyediakan semua bahan marketing yang boleh digunakan oleh stokis. Seperti :

Gambar/Video produk yang cantik dan menarik
Testimoni setiap produk
Copy Writing iklan
Skrip Panduan (soal jawab dengan customer, cara-cara close deal)
FAQ produk

3. HQ dan Stokis akan buat FB ads bersama-sama

4. Reward yang MENARIK daripada HQ untuk STOKIS

5. HQ akan guide Stokis secara MINGGUAN dan HARIAN  untuk memastikan Stokis dalam target yang sama.

6. HQ akan guide New Stokis cara Internet marketing / Teknik Menulis Headline.

7. Terdapat sesi BIMBINGAN dari Stokis-stokis lama yang TELAH BERJAYA.

8. Akan diwujudkan GROUP PERBINCANGAN dari kalangan HQ dan Stokis.

9. Bimbingan bagi menetapkan sasaran jualan.  

10. Marketing online dan offline berterusan. 

Semua kami sediakan. Korang tinggal nak usaha je. 

Modal??? 

Bukan RM12k
Bukan 10K
bukan 7K
bukan 6K

Hahahaha!

Modal sangat RENDAH.

Dengan bermodalkan RM5000. Korang bukan dapat satu jenis produk. tapi semua produk di bawah.

BB Cream Fair
BB Cream Natural
BB Cream Brown
Sakura Mask 
Set Skincare
XXS Lotion
Cleanser 100ML
Toner 100ML
Serum 50ML
Cream 2in1 30G
Addtional (Collagen SHE)

Sepet, saya baru berjinak nak jadi Stokis, boleh tak saya nak fokus jual BB Cream/Sakura Mask/Set Skincare/XXS Lotion dulu?

BOLEH. 

Berapa modalnya?

Untuk salah satu produk. Modalnya di antara RM2500 - RM3500. Ini salah satu sahaja ye. Kalau korang rasa nak fokus satu-satu. Silakan.

Kami bagi pilihan. RM5000 dapat semua produk, kuantiti anda tentukan. Atau nak fokus satu produk bermodalkan antara RM2500 ke RM3500. 

Kami guide anda, sampai berjaya. Anda cuma perlu RAJIN sahaja. =)

Bila korang dah mula berniaga, and baca balik entry ni. RM30K yang aku duk cerita awal-awal tadi. Korang akan tersenyum sendiri. Dan mesti korang akan terfikir sama macam kakak-kakak aku. Kenapalahhhhhh tak mula dari dulu. Huhu!

Ingatlah korang semua. Bermula lambat lebih baik dari tak memulakan apa-apa. 

Promo Stokis ni aku tak bukak lama. Sehingga awal bulan Oct SAHAJA. Sebab lepas tu kami (HQ) and Team SQB nak fokus kan untuk New Stokis. Nak ajar sampai berjaya. Then dorang dah berjaya, baru kita akan buka peluang lagi.

Again, tak ada sesiapa yang boleh ubah nasib hidup kita. Kalau ditakdirkan hidup korang berjaya nanti. Bukan sebab aku, bukan sebab Seqy, tapi sebab diri korang sendiri. Korang yang berusaha, korang yang ada rasa tangungjawab untuk berjaya. Percayalah. Allah akan bantu setiap hambanya yang berusaha. Kita usaha sama-sama. Kita berjaya sama-sama. InsyaAllah =)

Aku, perempuan biasa. Pernah melalui pekerjaan sama macam korang. Pernah kerja part time, pernah bergaji Rm800. Aku pun manusia yang tipikal. Berfikiran yang belajar tinggi-tinggi, nanti boleh dapat gaji banyak. Habis belajar, dapat gaji antara RM1800 ke Rm2500. 

Sampai bila?

Kalaulah aku, perempuan tipikal biasa, mampu MEMULAKAN. Korang yang luar biasa ni, mesti lebih HEBAT dari aku. Kan??


Nak MULA?? Boleh terus wasap number ni. 

011-2107 6726 (Miss Lina)

Ingatlah, mungkin inilah permulaan rezeki korang. Yang Allah nak hantar melalui Produk Seqy dan SHE. Bila korang berjaya nanti. Jangan berterima kasih kat aku tau. Bersyukurlah pada Allah. Aku ni cuma perantaraan sahaja. Jom kita sama-sama jadi Orang Islam yang berjaya. =)

1 comment:

nja jannah said...

Salam kak sepet.. untuk jadi dropshipper ade open lagi atau x ye? Saya tak pernah meniaga n xde modal besar and belum ade basic untuk meniaga ni.kalo still open untuk dropshipper mintak tolong email saya semula ye dekat jannah.amzat@gmail.com
terima kasih banyak2 kak..semoga sentiasa dimurahkan rezeki..aaminn..:)